נפתלי בנט
נפתלי בנטPhoto by Emil Salman/POO

במפלגת הבית היהודי מותחים ביקורת על ההצהרות של ראש הממשלה בנימין נתניהו מהיממות האחרונות, ואומרים כי מוטב שיתמקד במעשים ופחות בדיבורים.

בבית היהודי מתכוונים בין היתר לדבריו של ראש הממשלה נתניהו ולפיהם יש להטיל עונש מוות על המחבל שביצע את הטבח בנווה צוף, וכן להצעה שהעביר לאמריקנים ולפיהם ישראל מוכנה להעביר יישובים ערביים לשליטת הרש''פ בתמורה לסיפוח גושי ההתיישבות.

''כל ההצהרות של הימים האחרונים אינן מועילות. את הנזק שבהתקפלות והפגיעה החמורה בביטחון יש לתקן במלחמה נחרצת בטרור ולא במילים. יש להפסיק להתקפל ולתת פרסים לטרור'', נמסר מהבית היהודי.

גורם בליכוד הגיב על הביקורת של הבית היהודי ואמר כי ''אם יש דבר שמסוכן לביטחון ישראל זה אנשים שיושבים בקבינט הביטחוני והמצפן שמוביל אותם איננו טובתם של אזרחי ישראל אלא טובתם האישית והכותרת שידליפו משם.

''בנט שתמך תחילה בהורדת המגנומטרים ולאחר ההחלטה אף הצהיר בפומפוזיות שהוא מגבה את ראש הממשלה, לא עמד יותר מדקה וחצי בלחץ התקשורת ודעת הקהל. ביטחון ישראל הוא לא עניין לפופוליזם וסיבובים פוליטיים, הוא עקרון מקודש ומי שהופך אותו באופן ילדותי וחסר אחריות לפלטפורמה לציוצים בטוויטר מסכן את ביטחון ישראל יותר מכל דבר אחר''.

הגורם הוסיף, ''ראש הממשלה נתניהו ימשיך להוביל את ביטחון ישראל בנחישות ובאחריות כאשר הדבר היחיד שעומד לנגד עיניו הוא אזרחי ישראל וביטחונם, בדיוק כפי שעשה בכל שנות כהונתו''.

כאמור, בערוץ 2 דווח הערב (חמישי) כי ראש הממשלה נתניהו הציע למתווכים האמריקאים, ג'ייסון גרינבלט וג'ארד קושנר, כי במסגרת הסכם עתידי בין ישראל לפלסטינים, ישראל תעביר לפלסטינים את ישובי וואדי ערה בתמורה לסיפוח גושי ההתיישבות.

על פי הדיווח, ההצעה הועלתה בשיחה שקיים נתניהו עם השניים ומדובר בפעם הראשונה שהיא עולה בשיחה רשמית.

בלשכת ראש הממשלה לא מגיבים לדיווח לפי שעה - וגם הממשל האמריקני אינו מתייחס לנושא. גורם מדיני אישר כי ''הדברים עלו לפני מספר שבועות, לא כהצעה פרטנית, אלא כחלק מהצעה להסדר כולל''.

ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן מסר ״אנו תומכים בהחלת ריבונות באופן מיידי בגוש עציון אך לא נסכים בשום אופן לכך שבתמורה לצעד נכון, צודק מתבקש וחיוני זה. מדינת ישראל תמסור לרשות הפלסטינית חבלי מולדת בלב הארץ ותביא להקמת מדינה פלסטינית על כביש 6. גבולות המדינה צריכים לנוע רק בכיוון אחד״.