הנשיא מברך את הרב שטיינזלץ לרגל הגעתו לגבורות

נשיא המדינה ראובן ריבלין התקשר בצהריים (ראשון) לרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ, ואיחל לו מזל טוב ובריאות לרגל יום הולדתו ה-80.

כידוע, הרב עדין (אבן ישראל) שטיינזלץ, הוא אחד מגדולי מפרשי התלמוד המשנה והתנ"ך בדורינו. לפני מעט יותר מחצי שנה, לקה הרב באירוע מוחי חמור.

לאחרונה, לשמחת תלמידיו ועמיתיו למפעל חייו, שב הרב לתפקודו וממשיך לעבוד על כתביו יום יום במשרדו בירושלים.

"אני מטלפן אליך מורינו ורבינו כדי לחזק אותך ולאחל לך באמת מזל טוב", אמר הנשיא והתרגש, "הערכתי והערצתי לכך שאתה כבר מגיע לגיל שמונים, שלוש שנים לפני שאני מגיע, ואני מייחל כבר לבוא ולהיות בנעלי אותם גדולים אשר זכו להגיע לגיל שבו כולנו מתברכים בו בחכמה ובידע והעיקר היא בבריאות שלימה!".

הנשיא סיפר על כך שגם הוא למד תלמוד בנערותו ואמר ש"אם היה אז תלמוד שטיינזלץ, היינו לומדים הרבה יותר תלמוד גם בגימנסיה העברית בירושלים". הנשיא חתם את השיחה בברכות: "באמת מזל טוב ועוד הרבה שנים פוריות וטובות עם הרבה בריאות קודם כל, והרבה חכמה ויכולת ללמד וללמוד ולהאדיר תורה בישראל. אנחנו עוד לא שוכחים את הערב שבילינו יחד כאן ושמענו את הרצאתך הנפלאה".

הנוכחים בחדר בזמן השיחה, מסרו כי הרב עדין התרגש מאוד מדברי הנשיא ומהאיחולים החמים.

הרב עדין אבן ישראל-שטיינזלץ - נולד בשנת 1937 בירושלים, למשפחה חילונית. בשנות הנעורים המקדמות, החליט לחזור בתשובה ולהצטרף לחב"ד. למד כימייה ופיזיקה באוניברסיטה העברית ועבד כמנהל בית ספר. בהמשך בחר להתמקד בכתיבה של ספרי יהדות רבים בנושאים שונים, העיקרי שבהם הוא "גמרא שטיינזלץ" - תרגום מארמית וביאור של כל 2,711 דפי התלמוד הבבלי, בזכות ביאור זה, הגמרא הונגשה לרבים.

לאחרונה, סיים הרב את פירושו לחמשת חומשי תורה ואת מהדורת "שולחן מלכים" קובץ פירושים לי"ד החזקה של הרמב"ם. כיום, נחשב הרב שטיינזלץ לאחד מגדולי חוקרי ומבארי התלמוד. חתן פרס ישראל למדעי היהדות לשנת 1988, זוכה עיטור נשיא מדינת ישראל לשנת 2012 וזכה לאחרונה באות עיטור יקיר ירושלים לשנת 2017.