בנט: לחון את אלאור

תגובות ראשונות במערכת הפוליטית להכרעה בערעורו של אלאור אזריה על הרשעתו ועונשו ובערעור הפרקליטות הצבאית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר ''דעתי לא השתנתה בדבר מתן חנינה לאלאור אזריה, כפי שהבעתי אותה לאחר הכרעת הדין בחודש ינואר. כשהנושא יעלה לדיון מעשי אני אעביר את המלצתי לחנינה לגורמים הרלוונטיים''.

שר הביטחון אביגדור פנה למשפחת אלאור אזריה בחשבון הטוויטר שלו "אני מבקש ממשפחת אזריה לא להגיש ערעור נוסף ולפנות לרמטכ"ל בבקשת חנינה. אין לי ספק כי הרמטכ״ל יתחשב בכל הנסיבות הקשות ובהיותו חייל מצטיין".

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי התייחסה גם היא להכרעת בית הדין. "הכרעת הדין בעניין אלאור אזריה דורשת חנינה", קובעת חוטובלי, "פניתי לנשיא ריבלין בנושא זה באמצעות מכתב ששלחתי. החייל מילא את תפקידו והגן על אזרחי ישראל בעת פעולת טרור. הוא ראוי לחנינה. בימים אלה, כשישראל עוד מבכה את הטבח בנווה צוף, חשוב לזכור מי הרעים ומי הטובים וכי חייל שהורג מחבל אינו פושע. ראוי לסיים את הפרשה עם חנינה מהירה".

שר החינוך נפתלי בנט הגיב אף הוא להכרעת בית הדין הצבאי, "ההכרעה קשה, אך יש לכבד את בית המשפט. כעת, לאחר שנה וחצי של תלאות, הגיע הזמן לחון את אלאור אזריה. למען לוחמינו המצויים בקו העימות ולמען מניעת אובדן כוח ההרתעה שלנו, אלאור אזריה חייב לשוב לביתו".

השר בנט הוסיף כי על אף ההכרעה הקשה הוא פונה לאזרחים בדרישה להימנע מהתקפות על צה״ל ומפקדיו: "יש לי אמון מלא ברמטכ"ל אייזנקוט ובמפקדי צה"ל. בשום תרחיש אין מקום לקריאות כפי שנשמעו בעבר".

שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב התייחסה להכרעה בערעור, "החייל המצטיין אלאור אזריה היה צריך להיות בבית מזמן. עכשיו זה בסמכותו של צה"ל וזה הגיבוי הבסיסי שהוא צריך לתת לאלאור. חנינה. ויפה שעה אחת קודם".

השר צחי הנגבי מתייחס גם הוא לפסק הדין בעניין החייל אלאור אזריה, "בית הדין הצבאי הותיר את הרשעת אזריה על כנה, ודחה גם את בקשת המדינה להחמיר בעונשו. למען החייל ומשפחתו ולמעשה לטובת החברה הישראלית כולה, מן הראוי לפנות מיידית למסלול החנינה, ולא להמשיך בהליך משפטי ממושך בבית המשפט העליון".

"אני מאמין שהרמטכ״ל יפעל ברוח המשקפת את רצונם של מרבית אזרחי ישראל לשים את הפרשה העגומה הרחק מאחור", אמר הנגבי.

סגנית יו"ר הכנסת, חה"כ נאוה בוקר, מסרה, "צה"ל הצבא המוסרי ביותר בעולם כלפי אויביו, אך לא כלפיי חייליו: בית הדין הצבאי לערעורים אשרר לפני זמן קצר את האיוולת, ודחה את ערעורו של הלוחם המצטיין אלאור אזריה".

"אני מלווה ברגעים אלה את בני משפחת אזריה בשעתם הקשה. בשנה וחצי האחרונות הם חווים משבר קשה והיום שופטי הערעור הוסיפו את מנת חלקם להתעללות הבלתי נגמרת הזו", הוסיפה בוקר.

"פניתי בעבר לנשיא המדינה בבקשה לחון את אלאור ואפנה שוב. כי גם אם טעה, אלאור הפעיל שיקול דעת בשדה הקרב והגן על חייו וחיי חבריו ומחובתנו כמדינה וכחברה לגבות את חיילינו שנשלחים אל התופת. לא יתכן ששבעה עשר חודשי המעצר של אלאור לא יכללו במניין ימיו בכלא. לפיכך ולאור התנהגותו הטובה של אלאור בימי המעצר – על נשיא המדינה לחון אותו ולמנוע את ישיבתו בכלא אפילו ללילה אחד", אמרה בוקר.

חה"כ אורן חזן, חבר ועדת חוץ וביטחון, שליווה את אלאור אזריה מתחילת הפרשה, מסר בתגובה, "אין שום דבר קדוש במחבל: רק בישראל לוחם מצטיין שחיסל מחבל נתעב, שבא לרצוח ושפך דם יהודי, הופך בעל כורחו לעבריין מורשע בהריגה ונשלח לכלא. כך לא נוהגת מדינה חפצת חיים. ולכן ביום עצוב שכזה אני פשוט מתבייש".

לדבריו, "ממשלת ישראל אינה יכולה להרשות לעצמה להשאיר מאחורי סורג ובריח את אזריה, שהורשע על סמך סרטון 'מבושל' של ארגון אנטי ישראלי בוגדני. ולכן הצעד המתבקש כעת הוא לחון את אזריה באופן מידי".

"בנוסף לכך, על מנת לעצור את 'אפקט אזריה' המסוכן ולהפסיק עם הרתיעה של גורמי ביטחון לפעול בשטח - אני קורא לשאר חברי הכנסת להצטרף ולסייע בהעברה מהירה של הצעת החוק שלי שתגרע אחריות פלילית מפעולה להצלת חיים בעת אירוע טרור. ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל - שחררו את הילד עכשיו", טען חזן.

יו''ר סיעת הבית היהודי ח''כ שולי מועלם רפאלי מסרה, ''ליבי עם משפחת אזריה ביום הקשה הזה. גם אני מצטרפת לקריאה לאלאור לא להמשיך בתהליך הערעור ולפנות עוד היום לרמטכ''ל בבקשה לחנינה ובהמשך לנשיא למחיקת הרישום הפלילי.

''דווקא ביום זה צריך לזכור שהמחבל בחברון כמו המחבל בחלמיש הם רוצחים שמטרתם היחידה היא לטבוח ביהודים'', הוסיפה מועלם רפאלי.