בניון. חוגג שער נוסף
בניון. חוגג שער נוסףצילום: ינון פוקס, דף הפייסבוק הרשמי של בית"ר י-ם

אחרי ההדחה המוקדמת והמאכזבת ממפעל הליגה האירופית ואיתו התבוסה המשפילה בבורגס שבבולגריה, פתחה הערב (ראשון) בית"ר ירושלים את עונת 2017/18 בכדורגל הישראלי כשעלתה למשחק הראשון במסגרת שלב הבתים של גביע הטוטו.

הירושלמים, שהתארחו באצטדיון הברפלד שבראשון לציון מול מ.ס אשדוד, שנאלצה לנדוד בשל העובדה כי אצטדיונה הביתי אצטדיון הי"א אינו מאושר לשימוש, עלו בהרכב חסר - ללא עידן ורד, איתי שכטר, רסל הייסטר ובלם נוסף שכה חסר לקבוצה, כשאנטואן קונטה הצרפתי המצויין זז לעמדת הבלם ואבישי כהן הצעיר תורגל בעמדת המגן הימני במקומו.

הפתיחה, כמו המחצית הראשונה כולה הייתה שייכת לאורחים מהבירה, כשאחרי שתי החמצות של אמיר עגייב שעלה בהרכב הפותח לראשונה העונה, בדקות ה-16 וה-21, עלו הירושלמים ליתרון משער של אנתוני וראן שעלה בהרכב הפותח כחלוץ במקומו של שכטר וכבר בדקה ה-25 פרע את השטרות לאחר בישול של חן עזרא.

הכשלה של אבישי כהן שלא הסתדר כמגן ימני, בדקה ה-44 סידרה לאשדודים את השיוויון כשחאתם עבד אל חמיד כבש בבעיטת עונשין מ-11 מטרים ללא קושי.

כבר בדקה ה-49 ביצעה בית"ר את החילוף הראשון שלה במשחק, כשיוסי בניון נכנס במקומו של אמיר עגייב וכעבור ארבע דקות בלבד כבש שער נוסף במדי הירושלמים שקבע - 2:1 לזכות הצהובים-שחורים.

אשדוד ניסתה ללחוץ ואף איימה על שערו של בוריס קליימן, אך משאלה לא ניצלו זאת בכדי לכבוש, הענישו השחקנים הירושלמים ואנתוני וראן המוכשר כבש במהלך יחיד את שערו השני הערב והשלישי עבור האורחים מהבירה.

במחזור המשחקים הבא בגביע הטוטו תתארח בית"ר באצטדיון טוטו-טרנר אצל האלופה ומחזיקת גביע הטוטו הפועל באר שבע - האם באר שבע תמשיך לשמור על מאזנה המושלם מול הירושלמים?

לאשדוד, שחסרה לא מעט שחקנים ובראשם שוערה יואב ג'רפי ששבר את ידו במחנה האימונים בסלובניה - יש עוד הרבה עבודה לקראת תחילת העונה. בית"ר מצליחה לנצח בסיום 3:1 ולהתעודד מעט מההדחה המוקדמת מאירופה והתבוסה בבולגריה.

במשחק המקביל הביסה ללא רחם עירוני קריית שמונה המתחדשת את העולה החדשה החסרה מעכו בתוצאה 0:4.