אלאור אזריה
אלאור אזריהPhoto by Avshalom Sasoni/POOL

במשפחתו של אלאור אזריה דבקים בהגשת ערעור לבית המשפט העליון, למרות שהרמטכ"ל גדי איזנקוט הצהיר כי אם תוגש בקשה לקיצור עונשו של אזריה, היא תישקל בכובד ראש. כך דווח בערוץ 2.

"אנחנו שומעים את הקולות שמגיעים מכיוון הרמטכ"ל ושר הביטחון, אבל פנינו לעליון", הבהירו בני המשפחה שמסתגרים בביתם מאז שחזרו מבית הדין הצבאי, שם שמעו את החלטת השופטים לדחות את הערעור שהגישו אזריה ועורך דינו יורם שפטל.

כאמור, הרמטכ"ל גדי איזנקוט התייחס להכרעת הדין בערעורו של אזריה והבטיח שבמידה ותוגש בקשה להקלה בעונש היא תישקל בכובד ראש. "הבקשה תישקל תוך בחינת מכלול השיקולים הנוגעים בדבר ומתוך מחויבותי אך ורק לערכי צה"ל, ללוחמיו ולמשרתיו", אמר איזנקוט.

הרמטכ"ל שיבח את פעולות חטיבת "כפיר" שבה שירת אזריה. "כוחות צה"ל, ובהם חיילי גדוד שמשון וחטיבת כפיר, עומדים לילות כימים באתגר ייחודי ויוצא דופן", הוסיף איזנקוט. "מפקדי צה"ל ואני מלאים בהערכה ובגאווה כלפי הישגיהם ואופן מימוש המשימות נוכח פני אויב".

לדבריו, ''סמל (מיל') אלאור אזריה הוא לוחם צה"ל ששירת כמו רבים מחיילינו בחוד החנית ולקח חלק באתגר המשותף שתכליתו מתן ביטחון לאזרחי מדינת ישראל''.

"תודה לעם השפוי שתומך בנו"

אביו של אלאור אזריה, צ'רלי, הגיב מוקדם יותר לדחיית הערעור על ידי בית הדין הצבאי לערעורים.

"אני רוצה להודות לעם השפוי שהגיע לעודד ולתמוך. תשעים אחוזים מהאוכלוסייה במדינה יודעים שאלאור זכאי וחוף מפשע, הפרוטוקולים מדברים בעד עצמם'', אמר האב מחוץ לבית הדין הצבאי בקריה בתל אביב.

הוא התייחס למצבה של רעייתו אושרה ואמר לכתבים, ''כל אמא שרואה את הבן שלה כבר 16 חודשים במעצר פתוח - איך היא תרגיש? תפעילו את הדמיון שלכם".

פרקליטו של אזריה, עו"ד יורם שפטל, הגיב לדחיית הערעור ואמר כי ''לאור החלטת בית הדין, יכולנו בקלות לומר 'עיקר טענות ההגנה נדחו בגלל כישלונות צוות ההגנה הקודמות', אך חרף כל אלה, על פי העובדות שהיו בפני השופט, הוא היה צריך להגיע לזיכוי".

"שר הביטחון אביגדור ליברמן קרא למשפחה שלא להגיש ערעור וכי הרמטכ"ל גדי איזנקוט ישקול הקלה בעונשו. כשיבואו ויאמרו לנו באופן רשמי שהרמטכ"ל ייתחשב באלאור, אנו נתייחס לכך", אמר שפטל מחוץ לאולם בית הדין הצבאי.

אמו של אלאור: המחבלים צוחקים עלינו

בתום הקראת החלטת השופטים על דחיית הערעורים, אמו של אלאור אזריה, אושרה אזריה, צעקה לעבר השופטים והתביעה הצבאית: ''אתם מקדשים רק את המוות, בושה בושה''.

''המחבלים צוחקים עלינו בעיניים, כל המחבלים האלה צוחקים עלינו!'', הוסיפה אמו של אלאור ומיררה בבכי, ''האסון לא רחוק והוא יגיע".

אושרה לא חשה בטוב וטופלה על ידי פאראמדיק שהיה באולם בית הדין הצבאי. אביו של אלאור, צ'רלי אזריה, קרא לעבר התביעה הצבאית "אתם מסרסים את הצבא".

בית הדין הצבאי לערעורים קבע כי אזריה ייכנס לכלא ב-9 לאוגוסט, אלא אם יערער לבית המשפט העליון כפי שהודיע עורך דינו יורם שפטל.

קודם לכן, בית הדין דחה את ערעורו של אלאור אזריה על הרשעתו בעבירה של הריגה וכן על הרשעתו בעבירה של התנהגות שאינה הולמת. השופטים הודיעו גם כי הם דוחים את ערעורו של אזריה שביקש להקל בעונשו, וכן את ערעור הפרקליטות הצבאית שביקשה להחמיר בעונשו של אזריה.

עורך דינו של אלאור אזריה, שפטל, פנה להרכב השופטים לאחר דחיית הערעור בבקשה לדחות את תחילת המאסר של אזריה ב-30 ימים כדי להכין את בקשת ההגשה של הערעור לבית המשפט העליון. התביעה הצבאית מתנגדת לעיכוב תחילת המאסר.

"לא השתכנעתי מפסיקת הדין היום והקשבתי בקשב רב. נבקש רשות לערער לעליון ולכן מבקשים עיכוב ביצוע", אמר שפטל.