צ'רלי אזריה
צ'רלי אזריהצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

צ'רלי אזריה, אביו של החייל אלאור אזריה, הגיב לדחיית הערעור על ידי בית הדין הצבאי לערעורים, וציין באילו תנאים תסכים המשפחה לוותר על הגשת ערעור לבית המשפט העליון.

''אני, אשתי, בני המשפחה ועם ישראל מרגישים מאוכזבים", אמר אזריה בגלי צה''ל. ''אנחנו מאוכזבים מאוד. אני מכיר את כל חומר הראיות, אם היה משפט צדק היה זיכוי בוודאות מוחלטת''.

אביו של אלאור רמז כי ההרשעה בבית הדין הצבאי התקבלה בעקבות ההצהרות של הרמטכ''ל ושר הביטחון מהימים שלאחר הפיגוע בחברון. ''ברגע שמדובר בבית דין צבאי עם שופטים במדים, אחרי שמספר גורמים הצהירו כל מיני דברים אז התוצאה הסופית ידועה לכולם''.

צ'רלי הודה לציבור הרחב על התמיכה במשפחתו. ''אני רוצה להודות לעם ישראל על התמיכה, על העידוד, על התמיכה הכספית. זה לא להאמין - אני מקבל מאות ואלפי פניות. כל אחד מוכן לעזור במה שהוא יכול. בלי העם הזה לא היינו מחזיקים מעמד, אשתי בתת משקל ואני אחרי שבץ מוחי, אני רוצה להודות לעם ישראל - יש לנו עם נפלא''.

על רקע הבטחת הרמטכ''ל לבחון בכובד ראש בקשה להקלה בעונש שהוטל על אזריה, בתנאי שיגיש בקשה כזאת, אמר אביו של החייל ''אנחנו לא פוסלים שום דבר. אם תגיע הצעה מוחשית וממשית בקשר להמתקת העונש של אלאור באופן משמעותי אני מאמין שיחד עם צוות ההגנה ויחד איתי ועם אלאור נגיע לדבר הנכון ונחליט בהתאם''.

לדבריו, אלאור לא צריך להתנצל על מה שעשה. ''אף אחד לא יכול לשפוט את אלאור כי אף אחד לא יכול להיכנס לראשו באירוע חבלני כשהמחבל עדיין זז, חברו פצוע ומדמם, וכל הצעקות ברקע. אם יש אחד מהשופטים שמסוגל להיכנס לראשו של אלאור ולהגיד שהוא לא פעל כשורה אז אני מוריד את הכובע.

"בקשר להתנצלות - יכול להיות שאפשר להתנצל על התוצאה הסופית של האירוע, אבל במידה והיתה חגורת נפץ על המחבל מה היתה אומרת התקשורת? 'איפה החיילים? איך זה שנהרגו 200 ילדים בחברון בזמן עדלאידע?'.

"כל התיק הזה הזוי. זו לא זירה רגילה אזרחית, אלאור לא היה מעורב בקטטה. מדובר באירוע מבצעי מתמשך עם התראות חמות על פיגוע איכותי. החיילים שלנו בחברון לא ישנים בלילה ומפחדים שיגיעו לשחוט אותם במיטותיהם''.

צ'רלי אזריה מגבה לחלוטין את בנו ואת ההסברים שסיפק בבית המשפט. ''אני רוצה להגיד דבר נורא פשוט - אלאור אדם אחראי, לימדתי אותו לקחת אחריות על המעשים שלו, איך אדם יכול להתנצל על מעשה שעשה מבחינתו נכון? בגלל שכל המערכת רוצה שהוא התנצל ויגיד 'טעיתי'? הוא אמר - 'הרגשתי סכנה מיידית ממשית'.

''שוכחים שזה אירוע מבצעי מתמשך, אתה יודעים כמה מחבלים נהרגים ככה במלחמות? וכמה חיילים נהרגים כשמחבלים עושים להם וידוא הריגה? זאת מלחמה''.

אביו של אזריה סיפר כי בתחילת הפרשה בנו אמר לו ''אבא אני חף מפשע, אני הולך להילחם על החפות שלי''.

צ'רלי מדגיש כי משום שבנו חף מפשע אין סיבה שיתנצל רק כדי שהפרשה תסתיים. ''נגרם עוול אדיר לאלאור, לא רק לו אלא לכל המשפחה ולכל חיילי צה''ל.

''החיילים כבר לא יודעים מתי מותר ומתי אסור וזה הכי מסוכן. חבר'ה בואו נתעורר - עוד כמה קורבנות יהיו לנו? ברגע שמחבל יבוא לשחוט עוד משפחה כמו שהיה בחלמיש חייל לא ידע אם לעשות וידוא הריגה או לא", מזהיר צ'רלי אזריה.

"תודה לעם השפוי שתומך בנו"