החיים נמשכים. בית המכפלה בחברון

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ששוהה בבית המכפלה בחברון יחד עם בני משפחתו, לוחץ על שרי הממשלה כדי שיפעלו להשארת המשפחות היהודיות שנכנסו השבוע להתגורר בבית המכפלה שנרכש בכסף מלא.

"אני קורא לראש הממשלה ולשר הביטחון - אזרו כוח והחליטו עוד היום על אישור מגורי המשפחות בבית המכפלה. אני סמוך ובטוח שראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ליברמן ידאגו לחזק את האחיזה וההתיישבות בחברון בדיוק כמו בכל מקום אחר בארץ", אמר דגן.

דגן העיד כי האווירה בבית המכפלה היא מדהימה, כלשונו. ''מאות אנשים מכל רחבי הארץ באים מדי יום לבקר ולחזק, ורק אתמול הגיע יו"ר הקואליציה דוד ביטן ושרים וחברי כנסת שונים באים ומחזקים".

"הילדים משחקים פה בחוץ כדורגל עם ילדי חברון והאווירה אופטימית ושמחה. אהיה פה בשבוע הקרוב ובבקרים אסע לעבודה במועצה אזורית שומרון", הבטיח דגן, ''אנחנו שמחים לקחת חלק במקום עם אווירה היסטורית ובעל שורשים מוצקים הקשורים לעם היהודי''.

"פגיעה בזכויות האדם של המתיישבים''

ראש מועצת שומרון שוחח עם שרי הממשלה ונוכח לדעת שהם מתנגדים לפינוי הבית מהמשפחות שבתוכו.

"רוב שרי הממשלה מבינים לשמחתי שאין דבר אמיתי מאחורי הדרישה לפנות את הבית מיושביו מלבד פוליטיזציה של זכויות המתיישבים. אין כאן עניין משפטי אמיתי אלא רק עליית מדרגה בפגיעה בזכויות האדם של המתיישבים''.

לדברי דגן, בית המכפלה נקנה על ידי יהודים לפני למעלה מחמש שנים והם לא מורשים להתגורר בבית בעקבות הליך שהומצא, כלשונו, על ידי מערכת הביטחון.

"המציאו כאן הליך שלא קיים בשום מקום אחר כדי לתת תירוצים לפינוי הבית. זו הממשלה הלאומית ביותר שהייתה עד היום במדינת ישראל. תפקידה לבנות את ארץ ישראל, ותפקידה בוודאי אינו למצוא תירוצים להריסת בתים ופינוי משפחות מביתן ללא סיבה נראית לעין", אמר.

"הגיעה העת שנוכל ליישב את חברון"חזקי ברוך