אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: רויטרס

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה לבית משפט השלום בכפר סבא כתב אישום נגד אורן שון, שוטר אשר שימש כמאבטח באצטדיון כדורגל בכפר סבא במשחק שנערך במסגרת ליגת העל.

השוטר מואשם בתקיפה הגורמת חבלה, שיבוש מהלכי משפט ושימוש לרעה בכוח המשרה. התיק נחקר על ידי צוות מרכז במחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה.

על פי כתב האישום, סמוך למחצית המשחק התהלך אורן שון באזור האסור בשהיה תוך שהוא משוחח במכשיר הטלפון הנייד שברשותו, וזאת חרף האיסור לעשות כן. גיא בלום, סמנכ"ל מועדון הכדורגל הפועל כפר-סבא, אשר היה אחראי על כך שאיש לא יתקרב אל כר הדשא, הבחין בשוטר, ניגש אליו וביקש ממנו להתפנות מהמקום.

משבחר להתעלם, פנה אליו שוב והפציר בו לעזוב את האזור האסור בשהיה. אורן שון מצדו, התעלם במכוון מהבקשה. ובשלב מסוים, התקדם לעבר בלום, צעק עליו וגידף אותו, רכן קדימה לעברו ונגח בפניו. כתוצאה מהנגיחה נגרמה לבלום חבלה במצחו.

לאחר זמן מה, הבחין בלום שוב באורן שון כאשר הוא מתהלך בתחומי האצטדיון ומלווה על ידי קצין משטרה. בלום החל לתעד, באמצעות מכשיר הטלפון הנייד שברשותו, את אורן שון, תוך שהוא מבקש ממנו להזדהות. השוטר לא נעתר לבקשה וסירב להזדהות חרף העובדה שנתבקש מספר פעמים לעשות כן. בתגובה, הודיע שון כי במידה ולא יחדול ממעשיו, יעכבו בגין הפרעה לשוטר והכשלתו במילוי תפקידו.

לפתע אחז אורן שון את ידו של גיא בלום בחוזקה, סובבה אל מאחורי גבו תוך שהוא מטיח בו מספר פעמים "אני אראה לך מה זה", ובעוד בלום צווח מכאב. בשלב זה, מספר שוטרים נוספים אשר הבחינו כי שון עוצר את בלום – מבלי שהיו מודעים לכל ההתרחשות אשר קדמה למעצר – אחזו בבלום, הפילוהו ארצה, ריתקו אותו ואזקו את ידיו מאחורי גבו.

לאחר שבלום נאזק, בעודו שכוב על הארץ, על בטנו, אחז הנאשם, ללא כל צורך או סיבה, באצבעותיו והחל לסובבן, במטרה להכאיב לו. בהמשך, במהלך הובלתו אל מחוץ לאצטדיון, גידף אותו אורן שון ואיים עליו.

בשלב מסוים הגיע למקום מפקד תחנת משטרת כפר סבא, אשר הורה לנאשם לשחרר את אזיקי ידיו של בלום. הנאשם סירב לעשות כן. אף ניסיונותיו של מר סתיו שחם, מבעלי מועדון הכדורגל הפועל כפר סבא, לשכנע את הנאשם לשחרר את אזיקי ידיו של המתלונן עלו בתוהו.

עם תום האירוע כתב הנאשם דו"ח פעולה ממנו השמיט במכוון פרטי אירוע רבים, לרבות את דבר הנגיחה שנגח בבלום, וזאת כדי להרחיק עצמו מהאירוע, ככל הניתן.

במעשיו תקף הנאשם שלא כדין את המתלונן וגרם לו חבלה וכן עשה שימוש לרעה בכוח משרתו כשוטר משטרת ישראל וכן עשה דבר בכוונה להכשיל הליך שיפוטי.