הר הבית
הר הביתצילום: יוסי זמיר. פלאש 90

המאבק הפנים-חרדי נגד העולים להר הבית: הביטאון הליטאי 'יתד נאמן' תקף היום (רביעי) בחריפות את החרדים העולים להר הבית וכינה אותם "קומץ אנשים הזוי".

"אתמול, בעיצומו של צום ט' באב, בעת שעם ישראל כולו התאחד בבכייה וקונן בכאב מר על החורבן הנורא של שריפת בית אלוקינו ועל הר ציון ששמם שועלים הילכו בו, באותה עת, בעזות מצח וחרפה, תוך הפרת העוון הנורא, העזו פורצי גדר אשר אינם נשמעים לדעת תורה והלכה, לעלות להר הבית, תוך חילול מקום המקדש, בהיותם חוטאים ומחטיאים את הרבים, כשחלקם אף מנסים להתפלמס ולשכנע אחרים כביכול אין איסור בעלייה להר הבית, וזאת חרף הוראתם הנחרצת והמפורשת של כל גדולי הדורות זצוק"ל ויבלחט"א", נכתב במאמר המערכת של העיתון.

במאמר נטען כי החרדים העולים להר הבית מובילים ל'התגרות באומות', כלשונם. "בנוסף לעוון הנורא, הרי שיש בזאת מחאה גדולה נוכח החרפה הנוראה שאותו קומץ אנשים הזוי ובהם בעלי חזות 'חרדית' כביכול, ממיט על הציבור התורתי כולו, הנאמן לד' ולתורתו ואינו זע מההלכה הצרופה ומפסקיהם של גדולי הדורות שזעקו תמיד בחומרת איסור העלייה להר הבית".

"זהו חילול ד' נורא ואיום תוך התגרות איומה באומות העולם, ומי מהם יאמר 'ידינו לא שפכו את הדם הזה', ח"ו. פעולתם זו הינה נוגדת את ההלכה הצרופה, את הוראתם של כל גדולי ופוסקי הדור באיסור החמור לעלות להר הבית בכל דרך שהיא, ואנו מביעים מחאה וזעזוע מהמעשה הנפשע", לשון המאמר.