צפו: הושלם המכשול בדרום הר חברוןדנה שרגא, משרד הביטחון

משרד הביטחון, באמצעות מנהלת גבולות ותפר ואגף ההנדסה והבינוי, ציין היום (רביעי) אבן דרך משמעותית, כשסגר את קטע החומה האחרון במכשול הביטחוני שמוקם בחודשים האחרונים במרחב דרום הר-חברון, בין מעבר תרקומיא שבצפון לישוב מיתר שבדרום המקטע.

מנוף של משרד הביטחון התמקם בשעות הבוקר מול הפרצה האחרונה שנותרה בחומה, ברוחב של כ-10 מטרים, ובזה אחר זה, הניף חמישה קירות בטון בגובה של כ-7 מטרים כל אחד, עד לסגירת המכשול לכל אורכו.

את העבודות, שעליהן החליט הדרג המדיני במטרה להגן על יישובי האזור ולמנוע כניסת טרור ושוהים בלתי חוקיים לעורף מדינת ישראל, מוביל ראש מנהלת גבולות ותפר במשרד הביטחון, תא"ל ערן אופיר.

אורכו של המכשול הוא 42 ק"מ. המכשול מורכב ברובו מחומה, שעליה יותקנו אמצעי הגנה נוספים, והוא יחליף את הגדר שהוקמה באזור בעשור הקודם.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן ציין כי "השלמת בניית החומה באזור דרום הר חברון, היא נדבך נוסף בעשייה של משרד הביטחון כדי להגביר באופן משמעותי את ביטחונם של תושבי האזור, ושל כלל אזרחי ישראל".

"המאבק שלנו בטרור מתבצע במגוון דרכים, ואחת מהן היא הקמת החומה הביטחונית. גם במקרה הזה משרד הביטחון ואנשיו הוכיחו פעם נוספת יכולת תיכנון וביצוע מרשימות, כפי שפעלו בהקמת המכשול הביטחוני באזורים אחרים בארץ", הוסיף ליברמן.