שוטר ירה בטייזר לעבר יהודי בירושלים

בית משפט השלום בירושלים דחה היום (רביעי) את בקשות המשטרה והורה על שחרורם של כל העצורים אשר נעצרו אתמול בעיר העתיקה בירושלים ובהר הבית.

בדיון ביקשה המשטרה להאריך את מעצרם של ארבעה בחורים בשלושה ימים. בין העצורים שהובאו לדיון היה גם העצור אשר במהלך מעצרו חושמל באמצעות אקדח טייזר בעודו שכוב על הרצפה ואינו מסכן את השוטר.

שופטת בימ"ש השלום בירושלים, ג'ויה סקפה שפירא, דחתה את בקשת המשטרה והורתה על שחרורם של העצורים בתנאי הרחקה מאזור הר הבית לתקופות שונות.

בדיון טען נציג המשטרה כי העצורים נעצרו כיוון שהפרו את הסדר בעת הביקור בהר בכך שביצעו קריעה בבגדיהם. המשטרה ביקשה גם להורות על הרחקתה של בחורה נוספת ל-60 יום מאזור הר הבית, הבחורה נעצרה אתמול בסמוך לאחד משערי הר הבית בחשד כי התפללה במקום והפריעה למעבר, לאחר חקירתה שוחררה בתחנת המשטרה. השופטת גם כאן דחתה את מרביתה של בקשת המשטרה והורתה על הרחקתה לשבועיים בלבד מאזור הר הבית.

עו"ד מנחם שטאובר מארגון חוננו אשר ייצג את העצורים יחד עם עו"ד משה פולסקי מהארגון מסר בתגובה, "ושוב המשטרה מפעילה אלימות קשה כנגד מי שרק רצו להתפלל בהר בית. בביתם. כי זה אולי "הר הבית", אבל בבית הזה יהודים הם לא דיירים מוגנים אלא הומלסים. וכמו תמיד, מגיעות שוב תמונות קשות של משטרה שמשתמשת בטייזר כנגד חפים מפשע, ואז עוצרת אותם - כי הם התנגדו לכך שיחשמלו אותם. לשמחתנו, בתי המשפט מכירים היטב את הנטייה המשטרתית לאלימות קשה, וגם הפעם שוחררו מרשיי לאלתר על ידי בית המשפט."

מארגון חוננו נמסר כי בכוונתם להגיש תלונה למחלקה לחקירות שוטרים נגד השוטר שחישמל את העצור ולפעול נגדו בכל האמצעים העומדים לרשותם.