עומד בפני תביעות. יאיר נתניהו
עומד בפני תביעות. יאיר נתניהוצילום: מארק ישראל סלם. פלאש 90

ארגון מולד שיגר באמצעות עורכי דינו מכתב התראה לפני הגשת תביעה ליאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

כזכור, ב-30 ליולי הגיב נתניהו לפרסום בדף של אתר 'שישים ואחת' המופעל על ידי מולד, ואשר הפנה לתחקיר של הארגון אודותיו, ואודות התנאים להם הוא זכאי מכוח מעמדו כבנו של ראש הממשלה.

בפוסט כתב יאיר נתניהו דברים חריפים על הארגון, ותקף את היטפלותו דווקא אליו, בעוד איש בארגון לא ביצע תחקירים על בניהם של ראשי הממשלה אהוד אולמרט ואריאל שרון.

נתניהו שיתף את הפוסט בעמוד הפייסבוק שלו, בצירוף פתיח בו נכתב "ראיתי שאיזה עמוד מטונף שמומן בכבדות על ידי ארגון מולד הרדיקלי והאנטי ציוני הממומן על ידי הקרן להשמדת ישראל והאיחוד האירופי לכלך עליי".

במכתב שנשלח לעורכי הדין של יאיר נתניהו, טענו עורכי הדין של 'מולד' כי נתניהו פרסם פרסום פוגעני על הארגון בלא שבדק עם אנשיו את הפרטים. "טרם פרסום כה פוגעני כלפי מרשתנו, היה על מרשכם לבצע מספר פעולות בירור. אחת מהן היא לפנות אל מרשתנו ולברר עמה את 'העובדות הנטענות על ידו, ובוודאי שלא לבדות שקרים ובדיונות שבינם לבין המציאות אין דבר וחצי דבר, למעט עיוות עובדתי ניכר שזכה כבר לכינוי הידוע 'פייק ניוז'".

במולד הוסיפו בציניות כי הם אינם מכירים ארגון בשם "הקרן להשמדת ישראל. "יצירת קישור בין מרשתנו לבין ארגון "בדיוני" המתקרא 'הקרן להשמדת ישראל' מהווה פגיעה קשה וחריפה בשמה הטוב של מרשתנו".

עורכי הדין של מולד תקפו במכתבם את השימוש שעשה נתניהו בביטוי 'וגרורותיהם' וכן בטענתו של נתניהו כי הארגון הינו ארגון אנטי ציוני. "אין בנמצא ארגון בעל מאפיינים ציוניים יותר מאשר מרשתנו", כתבו.

גם את טענת נתניהו לפיה ארגון השמאל זכה למימון מהאיחוד האירופי דחו ואמר כי "גם טענה זו היא שקר מוחלט, כזב שמרשכם בדה ממוחו הקודח".

עורכי הדין ציינו כי פניה ישירה ליאיר נתניהו מצד אנשי הארגון להסיר את הפרסומים ולהביע התנצלות כנה לא נענתה. "למרבה הצער, דרישות אלה של מרשתנו, שהובאו במטרה להימנע מהצורך לנקוט הליך משפטי, לא נענו על ידי מרשכם". על כן, הם דורשים להסיר את הפרסומים, לפרסם התנצלות ולשלם פיצוי בסך 100 אלף שקל, בתום ארבעה ימים.

נציין כי גם בנו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, אריאל, הודיע שבכוונתו לתבוע את יאיר נתניהו אודות הטענות שטען נגדו. פוסט ברוח דומה פרסמה גם הקרן החדשה לישראל.