הרב צפניה דרורי
הרב צפניה דרוריצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

הרב צפניה דרורי, רב העיר קרית שמונה וראש ישיבת ההסדר, אומר לערוץ 7 כי הוא סבור שמצעדי הגאווה יוצרים נזק רב גם לציבור הדתי.

"מוזר מאוד בעיניי למה אנשים שחיים בצורה מסוימת או בגלל חולשות או בגלל מחלה או נטיות רוצים לקבל מעמד של גאווה. אני לא מבין את עצם התכלית של מצעדים כאלה שיוצרים מתח בתוך החברה ומעוררים כל מיני כוחות שחבל שמתעוררים", מציין הרב דרורי.

"יש גם בתוך הציבור הדתי אנשים עם נטיות כאלה ואני מכיר רבים שנפלו בגלל מצעדי הגאווה, הם נפלו לחולשות האלה והם יכלו להתגבר על הדברים האלה אבל בגלל הגאווה הם נפלו לזה", טוען הרב דרורי, "הם היו יכולים לחיות כמשפחות כשרות אבל הם עכשיו צריכים להציג את עצמם בצורה לא ראויה. לכן לא מובן לי, למה אם אנשים רוצים לחיות בצורה מסוימת אז הם צריכים להפוך את זה למלחמת עם ולהתגאות בזה".

לדבריו גם הלהט"בים בעצמם יודעים שדרך חייהם אינה עתיד לאומה, "הרי זה דבר ידוע שזה לא דבר שיבנה את האומה. האם יהיו ילדים מזוגות כאלה? אדם יכול להתגאות שהוא בונה את עמו, אבל איזה ערך יצא לאומה מזוגות כאלה? הם יודעים שיש להם דבר שונה מכל האנשים הרגילים ושהם לא יקימו בגלל זה משפחה. הם יודעים שזה יגביל אותם, אז במה להתגאות?".

עם זאת, הרב דרורי קובע שאין לתקוף או לפגוע בלהט"בים, "אני לא מקבל את אלה שמגיבים על הנושא בצורות יותר מדי חריפות. אחרי הכל יש אנשים עם חולשות כאלה. אנחנו לא רוצים לבזות אותם חס וחלילה. אבל למה לעשות מדבר כזה עניין שיבטל את האפשרות של האומה לחיות ולהתפתח".

"בארצות הצפון, בשבדיה ובנורבגיה, העסק הזה מאוד מקובל ואין שם ילודה", מציין הרב דרורי. "אפילו בארה"ב, חמישים אחוז מהאוכלוסייה היהודית בארה"ב שיש להם משפחות לא רוצים בילדים. לאן נגיע? האם הקשר שבין איש לאישה זה קשר של מין או שזה קשר של התקשרות ונפש ובניין של משפחה בישראל".

לדבריו חשוב שמדינת ישראל לא תלך בעניין הזה אחרי האומות, "החברה האנושית כבר מזמן זנחה את ההכרה במשפחה כתא יסודי של החברה. מדינת ישראל עד היום, כולל משפחות הלהט"בים, מבינים שהמשפחה זה הערך העליון. אם אנחנו נאבד את הערך של המשפחה נאבד את ערך רצון החיים שלנו.

"הברכה הכי גדולה שקיבלנו מהקב"ה גם בעת הבריאה פרו ורבו ומלאו את הארץ, בבשורה של ארץ ישראל נאמר והפריתי אתכם והרביתי אתכם. זה היסוד שאנחנו רוצים שיהיו יותר ויותר יהודים. עם יותר חזק, יותר גדול ויותר קדוש. אני לא מבין איך אנשים נלחמים בזה. אני לא מאמין שחלק גדול מהלהט"בים היום רוצים את זה", מעריך הרב דרורי, "הם פשוט נכנסים לתוך טראנס של כל מיני אירועים כאלה. תראה כמה משקיעים אצלנו בשביל בנין משפחות ובפתרון בעיות גניקולוגיות. זה הנושא - החיים. שם יש שיא הקדושה של האומה. אז לבטל את זה? לזלזל בזה? להגיד משהו נגד זה? זה תמוה".