אילוסטרציה
אילוסטרציהIstock

יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי הוציא לפועל פרויקט תקדימי בדמות רפורמה רחבה להכשרת החופים הנפרדים ברחבי הארץ.

מדובר בפרויקט רחב היקף המחולל שינוי הלכתי במגוון החופים הנפרדים המיועדים לציבור הדתי והחרדי שבמשך שנים הוזנחו ונפרצו, וכן הוספה של חופים נפרדים חדשים.

לקראת פתיחת עונת הרחצה, הקים שר הפנים צוות היגוי מיוחד של משרדו המופקד על החופים, הכולל את מנכ"ל המשרד והצוותים המקומיים, שירדו לשטח ובחנו את הליקויים מבחינת הכשרות והידורי הצניעות.

השר דרעי אף הזרים תקציבים רבים והנחה את כל הגורמים לפעול במהירות כדי שמיד לאחר ט' באב, עם פתיחת בין הזמנים, יוכלו המקפידים ליהנות מחופי הים הנפרדים ללא חשש.

כל הפעולות בשטח נעשו בתיאום עם אנשי ארגון 'הועד לטוהר המחנה' האמונים על הנושא, שהציפו את הבעיות והליקויים שבכל חוף והציעו פתרונות.

במקומות רבים נדרשו התקנות מחיצות בעלויות גבוהות, והשר דרעי רתם לכך את ראשי הערים שסייעו בהקמת התאמות הנדרשות, כדי להפוך את החופים הנפרדים לכשרים למהדרין.

דרעי אמר "שמתי דגש על כך שכל התיקונים יבוצעו עד ט' באב כדי לאפשר לציבור החרדי ליהנות מחופים הנפרדים עם פתיחת 'בין הזמנים'. אני שמח כי הרשויות נענו לבקשתי ושיתפו פעולה בגיוס משאבים והתקנת המחיצות במהירות האפשרית לתועלת הציבור הדתי והחרדי".

מהוועד לטוהר המחנה נמסר: "אנחנו מודים לשר הפנים הרב אריה דרעי וצוותו שנרתמו בכל מרצו לתיקון והכשרת החופים הנפרדים ואף רתם את הגורמים העירוניים כדי להוציאם לפועל. מדובר בנושא חשוב ומהותי שהוזנח במשך שנים וגרם לפרצות חמורות. בהובלת השר נעשתה כאן עבודה יסודית, מקיפה ומאומצת בתיאום מלא עם רבני הועד לטוהר המחנה, אשר ירדו לשטח, הציפו את הבעיות והציעו את הפתרונות ההלכתיים ואופני הביצוע. נמשיך לפעול להמשך הכשרת החופים כפי דרישות קהל יראי ה'".