נתניהו
נתניהוצילום: רויטרס

מכשירי הטלפון שלנו רטטו סמוך לשעה שמונה בערב עם הבשורה: ''החשדות נגד ראש הממשלה - עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים''.

קראתי ותהיתי היכן החדשות במשפט הזה? הרי הפרשנות שנקשרו בשמו של נתניהו הן הסחורה הכי חמה בתקשורת הישראלית. אין יום שעובר מבלי שנשמע על התפתחות כזו או אחרת. ולא זו בלבד, הרי כולנו כבר יודעים שראש הממשלה נחקר מספר פעמים בחשד לקבלת טובות הנאה בתיק 1,000 ובחשדות נוספים בתיק 2,000.

אז מה היה דחוף לפרסם הערב את הפרטים הידועים ביתר פומפוזיות? לא היתה שום דחיפות. המשטרה לא מצליחה למצוא ראיות כנראה. מצבה כה קשה שהיא טורחת להוציא צו איסור פרסום על פרטי המגעים שמתנהלים עם ראש הסגל לשעבר בלשכת נתניהו, ארי הרו, במטרה להופכו לעד מדינה.

לרוץ ולשאוב כותרת מהכתוב בבקשה להוצאת צו איסור פרסום, ולבנות תילי תילים של פרשנות, זה קל. אבל זה כבר באמת נראה כמו קמפיין אנטי נתניהו קטנוני למדי.

מילא אם היו מפרסמים על ראיות חדשות באחת החקירות. מילא אם היו מפרסמים שעד מדינה כזה או אחר מסר מידע שעומד להרעיד את אמות הסיפים בבית ברחוב בלפור.

לי זה דווקא נראה כמו ניצול ציני של לחץ משטרתי הנובע מחקירה שלא מובילה בינתיים, כנראה, לשום מקום.

את הדרמה הזו היה אפשר לחסוך מכולנו, כי היא נון דרמה. כשנתניהו טוען שהתקשורת רודפת אותו, הוא מדבר בדיוק על מה שקרה הערב.

התוצאה של מי שמנסים להוביל קמפיין היא בינתיים גול עצמי. הליכוד מתחזק בסקרים ומתחיל להתקרב לתוצאות שהשיג בבחירות הקודמות. הממשלה יציבה. אין בחירות באופק. בינתיים נראה שנתניהו יוצא רק מחוזק כשהוא דבק בשלו: ''לא יהיה כלום - כי אין כלום''.