הביקור המרגש של משפחות המגורשיםשמואל אדלמן

ארבע משפחות שנעקרו מצפון השומרון לפני 12 שנים, הגיעו ביום חמישי האחרון לביקור מרגש ביישוב שאנור.

הילדים במשפחות דגן, סמוטריץ', פוזן ופדידה כבר גדלו אולם המשפחות לא שוכחות היכן החלו את חייהן ודורשות לחדש את ההתיישבות היהודית שנחרבה.

''בכל פעם כשאנחנו חוזרים לכאן מחדש, זוכרים איפה עמד הבית, רואים את המדרכות מוכנות, את הכבישים, את הרחובות בהם שיחקו הילדים. אנחנו רק מחכים שנחזור", אומר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון שגורש משאנור בעצמו.

"הדבר הזה רק מגביר את הכאב. הידיעה שפינו אותנו מבתינו, עקרו אותנו ואת כל הקהילות האלו ללא מטרה, עקירה לשם עקירה. השטח נשאר בשליטה ישראלית מלאה. החיילים כאן בשל החשיבות האסטרטגית של המקום. רק אותנו עקרו מכאן", מציין דגן.

אחת המגורשות מספרת, "היה מדהים, זו היתה הרגשה של חזרה הביתה. עצב מהול בכאב. אני מדמיינת לפעמים איך הישוב היה נראה אם לא היו עוקרים אותנו משם. איך הילדים היו משחקים והיו קמות תנועות נוער, איך הישוב היה מתפתח, אנחנו מחכים ליום שנחזור הביתה".

העלייה לשאנור ביום חמישי האחרון התקיימה ביוזמה של המועצה האזורית שומרון, ועד מתיישבי שומרון וגרעין משפחות חומש-שאנור. בעצרת המרכזית השתתפו למעלה מאלפיים בני אדם, בהם חברי כנסת ושרים שדרשו להשיב את ההתיישבות לשאנור ולכלל יישובי צפון השומרון ולהעביר בכנסת את החוק לביטול חוק ההתנתקות.