מתן בניטה בשדה בועז
מתן בניטה בשדה בועזצילום: אלירן אהרון

סוגיית מעמדם של ארבעה מבנים במאחז שדה בועז הסמוך לישוב נווה דניאל שבגוש עציון הגיעה לשולחנו של בג"ץ שידון בה בימים הקרובים.

לקראת הדיון פגש ערוץ 7 את מתן בניטה, תושב המקום, אשר טוען כי קיימת הבטחה שלטונית להסדיר את הישוב, שאיננו בנוי על קרקע פרטית.

"לא הייתי משקיע את הכסף שלי סתם", מספר בניטה, "שר הביטחון דאז, משה (בוגי) יעלון נתן את הבטחתו, אני אופטימי ומאמין שמדינה תתעשת ותקיים את הבטחתה".

לדבריו, "אם אנחנו לא נהיה פה זו תהיה בעיה ביטחונית גדולה ליישובים כמו נווה דניאל ואלעזר. אנחנו מקשרים בין ירושלים לגוש. שר הביטחון דאז בוגי יעלון הבין את זאת ולכן נתן את הבטחתו".

מדובר בארבעה מבני קבע שנבנו לאחרונה בשדה בעז ונמצאים בהליך משפטי מול המדינה. המבנים נבנו על אדמות סקר שאין חשש לבעלות פרטית לגביהן, ומתגוררות בהם ארבע משפחות עם הילדים.

כזכור, בשנת 2012, בתיאום עם שר הביטחון דאז, משה יעלון, פינוי אנשי היישוב בהסכמה ארבעה מבנים והשר הבטיח להם שיפעל להסדרה קניינית ותכנונית של שדה בעז. מאז ועד היום לא בוצעה כל התקדמות על-ידי המנהל האזרחי בנוגע להבטחה השלטונית שניתנה על-ידי השר.

הישוב שדה בעז הוקם לפני 15 שנים, בצומת הכבישים 60 מדרום לצפון ו-375 ממזרח למערב בנקודת החיבור של גוש עציון וביתר וצור הדסה עם ירושלים מדרום.

מדובר בהרחבה של הישוב נווה דניאל. במהלך השנים הישוב תכנן ובנה בתים כבישים ותשתיות בסיוע התנועות המיישבות והמועצה האזורית גוש עציון. בבתים שהוקמו מתגוררות משפחות עם ילדים (כ-30 משפחות וכמאה ילדים בישוב כולו).

"הכשרת המאחז והכרזה על אדמות הסקר כאדמות מדינה הינו מהלך מתבקש וראוי. שלפני שיחליטו לשלוח יד בבתים שעליה הובטח כבר מספר שנים על ידי שר הביטחון דאז שיוכרז כאדמות מדינה", אומר ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן.