ארי הרו
ארי הרוצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ארי הרו, שהיה אחד האנשים הקרובים ביותר לראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיע לבית הכנסת בתשעה באב והסביר למקורביו מדוע החליט לחתום על הסכם עד המדינה.

בחדשות 2 פורסמו תמלילים משיחות שערך ארו עם חבריו. "זה לא דומה (לשולה זקן) - זה לא שעברתי על החוק יחד עם נתניהו ועכשיו אני מחפש להפיל את זה עליו כדי לחמוק מעונש", אמר הרו. "מאשימים אותי בעבירה שאיננה קשורה אליו ולדעתי לא עברתי אותה".

הוא הסביר את החלטתו להפוך לעד מדינה. "הברירה היא לא אם אני או הוא הולכים לכלא, אלא אם אני אלך לכלא ללא סיבה או לא", אמר. "ההגדרה של עד מדינה זה מישהו מבפנים שבא ומתהפך על הבוס שלו. זה לא נכון. תיק 2000 זה לא פרשיה שאני פתחתי. זה משהו שבעל כורחי נפל עליי כשהייתי שם. היכולת שלי לדבר או לדבר עם המשטרה זה לא רלוונטי".

על המידע שמסר למשטרה הסביר הרו "לא חשבתי בזמן אמת שאלה עבירות פליליות וגם עכשיו אני לא מתיימר לקבוע זאת. לכן הטענה שזה 'לפתוח על נתניהו' איננה נכונה. זה לא עולם המושגים שלי בכלל".

"האישום נגדי מופרך", טען הרו בפני חבריו. "לא עשיתי דבר לגבי החברה בלי להתייעץ עם עורך דין. בנסיבות אחרות הייתי יוצא למאבק, אבל במצב הנוכחי ולאור המשאבים שהושקעו אין בזה טעם. זה שאני אקבל כנראה כמה חודשי עבודות שירות, אם הראיות נגדי היו כל כך חזקות הייתי הולך לחמש שנים בכלא ולא היו מסכימים בפרקליטות לרדת כל כך".

הוא שוחח עם מקורביו גם על כהונתו בלשכת נתניהו ואמר "באתי לשרת פעמיים בלשכת ראש הממשלה מתוך ציונות, כי קראו לי. זו הסיבה שעליתי לארץ ושאני מגדל פה את ילדיי. אני גאה בתקופה ששירתתי בה את הציבור תחת נתניהו ואין לי על מה להתבייש בה".