אלאור אזריה
אלאור אזריהPhoto by Avshalom Sasoni/POOL

התביעה הצבאית הודיעה לבית הדין הצבאי כי היא מתנגדת לבקשת אלאור אזריה לעכב את מועד תחילת ריצוי עונש המאסר בן 18 החודשים שהוטל עליו.

נציין כי על פי החלטת בית הדין הצבאי לערעורים צפוי אזריה להתחיל לרצות את עונשו מחרתיים (רביעי), אלא אם יחליט בית הדין להיעתר לבקשה שהגיש אתמול אזריה.

פרקליטיו של אזריה פנו אתמול לבית הדין הצבאי לערעורים, לאחר שדחה את ערעורם על ההרשעה והעונש בשבוע שעבר, וביקשו לעכב את כניסתו לכלא הצבאי עד שהרמטכ"ל ידון בבקשה להמתקת העונש.

"נבקש מבית הדין הנכבד לקיים דיון בפניו, בנוכחות הצדדים, ולהיעתר לה ולדחות את מועד תחילת ריצוי המאסר שנגזר על המבקש, עד שהרמטכ"ל יקבל את החלטתו", נכתב בבקשה. "במסגרת הבקשה מתבקשת המרת עונש המאסר שנגזר עליו, בעונש מאסר שאורכו כאורך עונש מאסר שניתן לרצותו בעבודות שירות. היה והבקשה תענה, כי אז לא יאלץ המבקש כלל לשהות בבית הסוהר".

בשבוע שעבר פנה אזריה לרמטכ"ל איזנקוט בבקשה להמתקת עונשו. "ברצוני להבהיר כי לו ידעתי מראש את אשר התברר בדיעבד, כלומר, שעל גופו של המחבל לא היה מטען חבלה, לא הייתי יורה בו", כתב אזריה במכתב ששיגר לרמטכ"ל. "כמו כן ברצוני להבהיר כי אין בכוונתי להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון".

"משפחתי התפרקה, כולם כואבים ולא מצליחים לחזור לשגרה עקב המצב", הוסיף. "אני אמור להמשיך את חיי עם כתם גדול עם הרשעה בסעיף 'הריגה', אשר יפגע בי. אני מבקש להיענות לבקשתי ולהמיר את עונש המאסר שנגזר עלי, לעונש מאסר שניתן לרצותו בעבודת שירות, שכן ברצוני לחזור לחיים רגילים ולשקם את חיי וחיי משפחתי, במטרה לאחות את השברים".