טבע
טבעצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן שוחח עם מנכ"ל טבע יצחק פטרבורג ומסר לו כי טבע היא חברה משמעותית וחשובה במשק הישראלי

כהן הבהיר כי משרד הכלכלה והתעשייה נכון לסייע לחברה לצלוח את המשבר שאליו נקלעה. בין השניים תיקבע פגישה עם חזרתו של פטרבורג מארה"ב.

במסגרת השיחה בין שר הכלכלה למנכ"ל החברה, דרש השר כהן מהנהלת טבע להעביר פעילויות של החברה מחו"ל לישראל, זאת בעיקר בשל תרומתה בתחומי החדשנות והפיתוחים. שכן, מה שסייע בעבר לצמיחה, לרווחים הגדולים ולהתבססותה של החברה, מעבר להנהלה המוצלחת בעבר, הן הטבות המס ופיתוחים ותרופות שפותחו בישראל.

נציגי טבע נענו לדרישתו של השר כהן לדחות את הפיטורים לאחר החגים, וכן מסרו למשרד הכלכלה שהם יבחנו את האפשרות לצמצם את מספר המפוטרים ולדאוג שמרביתם יהיו במסגרת תכנית פרישה, וכן לתת תעדוף לישראל.

השר כהן צפוי כאמור להיפגש עם הנהלת חברת טבע בשבוע הבא במטרה לקדם צעדים נוספים לחיזוק החברה מחד, למניעת הפיטורים ולהעברת פעילות מחו"ל לישראל מאידך.

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, ציין "הנהלה מוצלחת בעבר לצד הטבות המס בישראל ופיתוחים של מדענים ישראלים תרמו להתבססותה של טבע כחברה בינלאומית מובילה. כשכך, במסגרת ההתייעלות הגלובלית של החברה, ראוי שתחזיר פעילות לישראל, על חשבון מדינות אחרות, שהשקעות כושלות בהן הובילו לצורך בתוכנית הבראה ומשרד הכלכלה נכון לסייע לטבע לשם חיזוק מעמדה".

"עובדי טבע ישראל לא צריכים לשלם על השקעות כושלות של החברה בחו"ל", הוסיף השר כהן.