אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

רשות המסים ערכה לאחרונה מבצע ביקורת בצפת ובסביבה בדגש על תחום האירוח הכפרי.

במסגרת המבצע, שנוהל על ידי פקיד שומה צפת, בוצעו 128 ביקורות בצימרים, וילות אירוח, מלוניות, נותני שירותים לענף התיירות ועוד. מהביקורות עולה כי כ- 11% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין.

בביקורת אצל בעל וילות אירוח בצפת נתגלה נמצא אי רישום תקבולים משלוש קבוצות שהתארחו בווילות בהיקף של 21,000 ש"ח. בעל המקום הסביר "הגעתי משוהם והייתי עייף אחרי שלוש שעות נסיעה, אני יושב פעם בשבוע ורושם מה שצריך".

בדיקת חשבון בנק של בעל צימרים באזור העלתה חוסר התאמה ביניהן ובין ספרי החשבונות במקום. בדיקת ניהול ספרים העלתה אי רישום הכנסות של כ- 40,000 שהתקבלו מ- 19 לקוחות שונים. בעל הצימרים טען "חלק זה מקדמות וחלק לא הספקתי לרשום".

על שולחנה של בעלת צימרים באזור נמצאו שני שוברי אשראי בסך של כ- 3500 ש"ח שלא נרשמו בספרי העסק, בנוסף מתשאול לקוחות ששהו בצימרים עלה כי גם תשלום בסך 1,400 ש"ח לא נרשם. בעלת המקום הסבירה "אני ממתינה לעובדת שתגיע ותרשום".

אצל בעל חברה לטיולי שטח נמצאו הכנסות לא רשומות מחמישה לקוחות שונים בסך 2600 ש"ח. בעל החברה הסביר "הלקוח אמר שהוא לא מגיע ובסוף הוא בא, ברח לי".

באחד מהמושבים באזור נערכה ביקורת אצל בעלת צימרים ונמצאו 7200 "ח שלא נרשמו בספרי העסק. בעלת המקום הסבירה "אני לא רושמת בשבת". תצפית על נהג מונית בצפת העלתה כי הוא לא הוציא קבלה למספר נוסעים אותם הוריד. הנהג טען "הם לא ביקשו, לכן לא הוצאתי קבלה".

ביקורת שנערכה אצל קבלן להקמת פרגולות שביצע עבודה באחד מהמושבים באזור גילתה כי הוא לא רשם הכנסות של כ- 19,000 ש"ח. הקבלן אמר למבקרים, "אגיע הביתה ואני מתחייב להוציא קבלות".