כל הנתונים באתר חדש. אילוסטרציה
כל הנתונים באתר חדש. אילוסטרציהIstock

אחרי שנים של ניסיונות להסתיר את נתוני המיצ"ב אודות בתי הספר השונים, ולאחר שמשרד החינוך חויב על ידי בג"ץ למסור את הנתונים, משנים כעת במשרד את הגישה.

אתר אינטרנט חדש, אשר הושק היום (שני) על ידי הרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך (ראמ"ה), מציג את נתוני המיצ"ב של בתי הספר בכל שלבי הגיל באופן מהימן, נגיש, ידידותי ואינטראקטיבי.

באתר, ששמו הוא "מיצ"ב ברשת", אפשר לאתר בקלות כל בית ספר בו אתם מעוניינים ולראות את נתוני המיצ"ב שלו בהשוואה לנתונים ארציים, לנתוני בתי ספר דומים ולנתוני בית הספר משנים קודמות.

במשרד החינוך מציינים כי השקת האתר מהווה צעד נוסף בהרחבה ובהעמקה של השקיפות של משרד החינוך והשירות שהוא מעניק לציבור בישראל ולאנשי החינוך.

לראשונה, מוצגים באתר גם נתוני האקלים והסביבה הפדגוגית של בתי הספר בחטיבה העליונה. נתוני האקלים החינוכי הבית ספרי מתייחסים לחמישה נושאים: שביעות הרצון מבית הספר, יחסים בין באי בית הספר, הוראה, למידה והערכה, חינוך חברתי-ערכי ומוגנות והתנהגות נאותה.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, מסר עם השקת האתר, "משרד החינוך עושה היום צעד נוסף בהגברה ובהעמקה של השקיפות לציבור בישראל . האתר 'מיצ"ב ברשת' ינגיש בעבור אנשי חינוך, חוקרים והורים מידע חינוכי שיוכל לשרת אותם באופן מהימן, נגיש וידידותי. במהלך הימים הקרובים המשרד ירחיב את מערך השקיפות כאשר הוא יפרסם מגוון רחב ונוסף של נתונים אודות מערכת החינוך. אני מאמין שבאמצעות הרחבה של השקיפות נוכל לתת לציבור תמונה רחבה ומקיפה אודות פעילותה של מערכת החינוך בישראל".