הלשכה תגיע אליכם. לשכת גיוס ירושלים
הלשכה תגיע אליכם. לשכת גיוס ירושליםפלאש 90

צה"ל יערוך בחודשים הקרובים ניסוי, במסגרתו יגיעו נציגי לשכות הגיוס לבתי ספר ברחבי הארץ ויאפשרו לתלמידי כיתות י"א לבצע "צו ראשון" במרוכז, כך מדווח הבוקר (שלישי) העיתון "ישראל היום".

מדובר ביוזמה של אגף כוח האדם (אכ"א) בצה"ל, במסגרתה כבר בחודש דצמבר הקרוב יגיעו נציגים ראשונים מלשכת הגיוס בטבריה לשלושה בתי ספר שונים, ויבצעו את המיון הראשוני במרוכז לכל תלמידי שכבת י"א.

הצוות שיגיע לבתי הספר יכלול רופא צבאי, מאבחנות וחיילים נוספים. הצוות יצוייד באייפדים עליהם יבצעו התלמידים את המבחנים הפסיכוטכניים שקובעים את הדירוג הפסיכוטכני הראשוני (הדפ"ר) של בני הנוער.

באכ"א מסמנים מספר מטרות למהלך. המטרה הראשונה היא לייצר ניראות צבאית בתוך בתי הספר באופן שיגביר את המוטיבציה לגיוס של תלמידי השכבות הצעירות יותר.

מטרה נוספת היא הקטנת עומס בלשכות הגיוס, שכורעות כיום תחת העומס. מצד התלמידים ההגעה ישירות לבית הספר תמנע מהם את הצורך לבזבז יום לימודים ולנסוע עד ללשכת הגיוס, שהיא לעיתים מרוחקת ממקום מגוריהם.

באכ"א מקווים גם כי ההגעה לתלמידים תשפר מאוד את נתוני ההתייצבות לצו ראשון. כיום רק כמחצית מהצעירים המזומנים ללשכות הגיוס מגיעים לצו הראשון במועד שנקבע להם. ככל הנראה, הכוונה היא להתחיל במהלך בבתי ספר שאחוזים גבוהים מבני הנוער הלומדים בהם אינם מתייצבים לצו הראשון בלשכות הגיוס באופן עקבי.