הרברט מקמסטר
הרברט מקמסטררויטרס

אתר "ברייטברט" חשף כי ראש המועצה לביטחון לאומי של של ארה"ב, הרברט מקמסטר, היה חבר במכון הקרוי International Institute for Strategic Studies, ובראשי תיבות IISS, שקיבל כסף מהמיליארדר ג'ורג' סורוס, המזוהה עם השמאל הקיצוני.

מקמסטר כיהן כשותף בכיר ומייעץ משנת 2006 עד לחודש פברואר השנה – מועד כניסתו לממשל טראמפ. עוד מתברר כי ה-IISS ניסה להסתיר את הקשר שלו אל סורוס, באתר שלו.

השבוע, לאחר שאלות שהופנו אליו מברייטברט, הוסיף אתר ה-IISS את קרן ה-Open Society של ג'ורג' סורוס לרשימת התורמים שלו.

הקרן הופיעה ברשימה זו בעבר אך נמחקה ממנה בתאריך לא ידוע. גם קרן Ploughshares מרשימת התורמים למרות שגם היא וגם קרן ה-Open Society כוללות את ה-IISS ברשימת הנתרמים שלהן.

לקרן Ploughshares היה תפקיד חיוני בשיווק הסכם הגרעין עם איראן לציבור האמריקני, כפי שנחשף בראיון שהעניק בן רודס, מי שהיה היועץ לביטחון לאומי של ברק אובמה, ל"ניו יורק טיימס מגזין". רודס סיפר שהקרן סייעה לגייס רשת של מומחים שדיברו עם עתונאים "שלעתים קרובות לא היה להם מושג מימינם ומשמאלם" ומכרו באמצעותם את ההסכם.

מקמסטר פיטר מהמל"ל שלושה אישים המחזיקים בקו תקיף נגד איראן. העתונאית קרוליין גליק דיווחה השבוע בפייסבוק כי הוא החליף אותם בדמויות כמו קריס באומן, אותו הגדירה "שוטנא ישראל ותומך חמאס". לדבריה, מקמסטר הוא האיש ששכנע את דונלד טראמפ שלא לאפשר לראש הממשלה, בנימין נתניהו, להתלוות אל טראמפ כשביקר בכותל המערבי.

מקמסטר התנגד לשימוש במונח "טרור איסלמי", ובאחרונה פיטר מהמל"ל שלושה אנשים המזוהים עם קו תקיף נגד איראן.

ארגון ציוני אמריקה הודיע כי יערוך תחקיר מקיף על עמדותיו של מקמסטר בנושאים שונים לאורך הקריירה שלו.

בקרב שמרנים בארה"ב מתגבשת דעה שלילית נגד מקמסטר, וברשתות החברתיות ניתן לשמוע קולות המכנים אותו "בוגד" ודורשים את פיטוריו. מנגד, התקשורת של השמאל נערכה להגן עליו בקול אחיד.