נתניהו
נתניהוצילום: אלירן אהרון

הממשל בקייפ ורדה (קבוצת איים מערבית לאפריקה) פירסם היום (רביעי) הכחשה להודעת ישראל לפיה המדינה לא תצביע עוד באו"ם נגד ישראל.

בהודעה רשמית שיצאה מטעם הממשל נאמר כי אכן קייפ ורדה מעוניינת לקדם את יחסיה עם ישראל באופן משמעותי, אך לפי שעה אין שום שינוי בדפוסי ההצבעה המסורתיים שלה נגד ישראל בזירה הבינלאומית.

גורם בכיר במדינה הסביר כי נשיא הרפובליקה אמנם תומך בישראל ובעד שינוי באופי ההצבעה, אך מי שקובע בנושא היא הממשלה שמגדירה את מדיניות החוץ, ולא שינתה את ההגדרה.

כאמור, לפני שבוע הודיעה לשכת ראש הממשלה נתניהו כי קייפ ורדה מסרה לישראל שמעתה לא תצביע נגדה באו"ם.

זאת, בעקבות פגישה בין ראש הממשלה נתניהו ונשיא קייפ ורדה ז'ורז'ה קרלוס פונסקה בה הורה הנשיא לשגרירו באו"ם להפגין לויאליות כלפי ישראל בהצבעות. ראש הממשלה נתניהו הגיב אז להחלטה ואמר, "אני מברך על החלטת נשיא קייפ ורדה. זאת תוצאה של פעילות מדינית אינטנסיבית של ישראל באפריקה".

גורם דיפלומטי בכיר אמר לערוץ 7 כי לפני כמה חודשים העבירה קייפ ורדה מסר דרך שגריר ישראל, פול הירשזון, לפיו הרפובליקה החליטה לשנות את אופן הצבעתה בגופים הבינלאומיים. גם התקשורת המקומית בקייפ ורדה דיווחה על השינוי הדיפלומטי.

לדברי הגורם, "ידוע לנו שישנו לחץ ערבי משמעותי נגד היוזמות הישראליות להידוק הקשרים עם אפריקה. אנו מניחים שהודעת הנשיאות של קייפ ורדה הינה תוצר של לחץ זה".