אבי רואה מנמק את פרישתו מראשות מועצת יש"ע

ראש המועצה האזורית מטה בנימין, אבי רואה, מסביר בראיון לערוץ 7 את החלטתו לפרוש מראשות מועצת יש"ע.

ימים ספורים לפני סיום תפקידו, רואה אירח בבנימין את שר התקשורת איוב קרא וברך אותו על תמיכתו בהתיישבות, "אנחנו שמחים לארח את אוהב ישראל, אוהב ארץ ישראל, שהיה איתנו בכל המאבקים נגד הפינויים וההריסות. אצלנו שמו הולך לפניו".

לדברי רואה גם בסוגיות הקשורות לתפקידו של קרא במשרד התקשורת, יש נושאים הדורשים טיפול דחוף כגון היעדר הקליטה הסלולארית בכמה אזורים ביו"ש, דבר שלעיתים מהווה סכנת חיים.

''נכנסתי לתפקידי לא מרצון ולא הייתה לי שום מוטיבציה להיכנס לתפקיד", מודה רואה ארבע שנים לאחר כניסתו לראשות מועצת יש''ע, ''נכנסתי רק על פי בקשת החברים כדי לאחד את השורות כי סביב שולחן מועצת יש"ע התדלדלה נוכחותם של ראשי הרשויות, ואני חושב שהצלחתי לעשות את זה. זה היה קשה ולא פשוט ועדיין יש כאלה שלצערי לא התחברו אבל הם בודדים מאוד''.

כיום, מעדכן רואה, ''הנוכחות סביב שולחן מועצת יש"ע היא טובה וחזקה, וגם המעמד של המועצה במוסדות הממשל הוא מעמד טוב ומוערך. סיימתי את המשימה''.

לדבריו האתגרים שעומדים כיום על שולחנה של מועצת יש"ע הם בעיקר בתחום ההסברה של ההתיישבות בארץ ובעולם. ''זה לא התחום שלי, אני לא קרוב לשם וזה גם מפריע לי באופן אישי הצורך להיות בכל מיני אירועים כאלה ואחרים. זה לא מתאים לרוחי, יש כאלה שזה מתאים להם יותר''.

רואה מסביר כי גם מחלוקות בתוך המועצה השפיעו את החלטתו לפרוש מהתפקיד, "יש כאלה שלפעמים מה שמניע אותם זו פוליטיקה כזו או אחרת. לי קשה עם זה ואני לא מסוגל לזה וזה היה בעצם הקש ששבר את גב הגמל".

"אני נשאר במועצת יש"ע, אמשיך לשבת עם החברים שלי. אני סיימתי את המשמרת שלי, נתתי את חלקי למערכת הרחבה של יש"ע ועכשיו שמישהו אחר יקח את זה וייטול על עצמו תפקיד נוסף כי בבנימין יש המון משימות ואתגרים", מוסיף רואה.

על עצירת העבודות לבניית היישוב החדש למפוני עמונה אומר רואה כי אחרי שהמועצה הוציאה למעלה מ-13 מיליון ש"ח היא החליטה לעצור ולהמתין לכספים שהובטחו על ידי הממשלה. "נאלצנו לעצור כי לקחת אחריות זה לא להיות חסר אחריות. אבל באותה נשימה אני אומר שגם משרד הביטחון, גם משרד ראש הממשלה וגם משרד השיכון שלקח תחת חסותו את העבודה הזאת - יש רצון טוב מצד כולם ופועלים לעשות את זה בזמן הכי קצר שאפשר".