הלוחם מספר על הפיגוע בנווה צוף

אלוף פיקוד המרכז, רוני נומה, החליט להעניק ציון לשבח ללוחם יחידת עוקץ, סמ"ר ע', על נטרול המחבל שחדר לבית בישוב נווה צוף ורצח שלושה מבני משפחת סלומון.

כמו כן, תוענק תעודת הערכה לאביו של הלוחם, שמעון מעוז, על גבורה אזרחית.

הצל''ש ללוחם יינתן על ''גילויי קור רוח, חתירה למגע ודבקות במשימה בנטרול המחבל תוך גילוי אומץ לב ושיקול דעת שהובילו למניעת אסון כבד יותר''. תעודת הערכה לאביו תינתן על ''גילויי אומץ לב, חתירה למגע ואזרחות למופת בהשתתפות בנטרול המחבל ומניעת אסון כבד יותר''.

בפיגוע בחלמיש נרצחו יוסי צבי סלומון, בן 70, וילדיו חיה אסתר סלומון, בת 46 ואלעד מנחם סלומון, בן 36, אב לחמישה ילדים מאלעד.

המחבל עומר אל-עבד, בן 19 מהכפר הסמוך ''קובר'' - חדר ליישוב חלמיש סמוך לשעה 21:30, פרץ לבית הסמוך לגדר ההיקפית ורצח בדקירות את שלושת בני המשפחה. את הסבתא, בת 68, הוא פצע קשה.

הלוחם ע', שעשה את השבת בביתו, שמע את הצרחות מהבית השכן – מיהר למקום וירה במחבל באקדחו דרך החלון. המחבל שנפצע בינוני-קשה פונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

ע' סיפר בתחקיר המבצעי כי מיהר לצאת עם אקדחו מביתו למשמע הצעקות: "פעלתי באינסטינקט, לא איבדתי זמן ולכן יריתי על המחבל דרך החלון".

לפני שלוש שנים, בזמן מבצע צוק איתן, נתקל ע' באירוע דומה: שני פלסטינים חשודים חדרו לבית משפחתו בחלמיש ונעלו בחדר את אחותו נעה וחבר שלה לאחר שתקפו אותם. ע' נכנס לבית, הבחין ששני הפלסטינים מחפשים דבר מה במגירות במטבח, הניס אותם והזעיק עזרה.

עם צאת השבת, יממה לאחר הטבח, סיפר הלוחם בראיון מצולם, "אני לוחם ביחידת עוקץ בן 22 מהיישוב חלמיש. בזמן ארוחת שישי עם המשפחה שמענו צעקות מכיוון הבית של השכנים, יצאנו החוצה אני ואבא שלי וכשראינו שמדובר באירוע חמור רצתי הביתה להביא את הנשק שלי".

"עמדתי מחוץ לבית וראיתי את המחבל מהחלון. הבנתי שאני צריך לנהוג בקור רוח ובאופן מקצועי יריתי בו כדור אחד שפגע לו בבטן וניטרל אותו. בעיקר הייתי במקום הנכון ובזמן הנכון", אמר.