הדיון בוועדת החוקה, היום
הדיון בוועדת החוקה, היוםצילום: דוברות הכנסת

ועדת החוקה דנה ואישרה היום (רביעי) סופית את תקנות בתי המשפט. בתקנות נכללו תנאי הסף להיכלל ברשימת המגשרים המוכרת על ידי בתי המשפט ובתי הדין.

התקנות נועדו להסדיר את רשימת המגשרים שתעמוד לרשות בתי המשפט בבואם להפנות מתדיינים להליכי גישור במסגרת הליכים משפטיים. התקנות קובעות את תנאי הסף הנדרשים ממגשר.

למרות התנגדות הדרג המקצועי במשרד המשפטים, אושרו טוענים רבניים אשר אינם עורכי דין לכהן כמגשרים לענייני משפחה.

בנוסף לאור דרישת ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) תעודת 'יורה יורה' של הרבנות הראשית לישראל תיחשב כמקבילה לתואר אקדמי לעניין תנאי הסף הנדרשים מאדם המבקש להיכלל ברשימת המגשרים של בתי המשפט.

תוקם גם ועדת חריגים אשר יהיה בסמכותה לאשר גם מגשרים בעלי תעודת הוראה כך שאף תעודת הוראה או תעודה המוכרת על ידי הממשלה תיחשב גם היא כעמידה בתנאי סף המאפשר להיכלל ברשימת המגשרים של בתי המשפט.

ח"כ מקלב אמר לאחר הדיון כי אין חולק על חשיבות התקנות לרשימת המגשרים וצריך להתאים אותם למצב הקיים, לצרכים וגם לראות בעין עתידית. "הגישור הוא דרך טובה לפתרון סכסוכים. חשוב שיהיו אנשים ראויים ומקצועיים, וכדי למנף את התחום חייבים לאפשר לעוד אנשים להשתלב. ככל שנסדיר טוב את המקצוע, השימוש בכלי הגישור יגבר", אמר.

הוא הוסיף כי ראוי שאף בני המגזר החרדי שהם בעלי השכלה תורנית אשר אינה פחותה מתארים אקדמים יוכלו לשמש כמגשרים. עוד ציין כי תוספות אלו יקלו על המתדיינים וימנעו דיונים בבתי המשפט.