פסטיבל הכליזמרים בשומרון
פסטיבל הכליזמרים בשומרוןצילום: מועצה אזורית שומרון

ביום שני יפתח ברבבה פסטיבל הכלייזמרים הבינלאומי השני בשומרון שיימשך שלושה ימים.

אמן הקלרינט חנן בר סלע, המנהל האומנותי של הפסטיבל, אומר לערוץ 7 כי מדובר בחלום שהתגשם, "הרבה שנים שימשתי כמנהל האומנותי של פסטיבל הכליזמרים בצפת וגם ניגנתי שם, לפני חמש שנים עברנו גם לירושלים וברבבה היה אחד מהחבר'ה - מיכאל גייר שהיה לו חלום.

"הוא נפגש איתי פעם ואמר שהוא רוצה שיהיה פסטיבל ברבבה ובחסדי ה' הגדולים החלום התגשם, הוא גם המפיק של הפסטיבל", סיפר בר סלע.

לדבריו אמנים מכל העולם וכמובן מהארץ לא מהססים להגיע לשומרון, "הם באים בשמחה מארצות העולם, נגן הכינור מריו קורניק מקרואטיה, גיורגין מקושווילי מגרוזיה, קונסטנטין אישצ'נקו מקייב וכירסטופ פטרס ממינכן, הם מנגנים על כינור קונטרבאס, גיטרה ואקורדיון ועוד... יחד עם אמנים מהארץ כמו יונתן רזאל ששר ומנגן על פסנתר, מוסא ברלין, חיליק פרנק וניראל רזניק".

בר סלע מסביר שכליזמר זה לא רק קלרינט, "בכל כלי אפשר לנגן כליזמר, כליזמר זה כאשר אנחנו מוציאים צלילים שהם כמו צינור מהנשמה. זה יכול להיות בשירה, בכלי, באקורדיון או בכל דבר. כליזמר זו אמנם המוסיקה של היהודים במזרח אירופה אבל מן הסתם גם פס הקול שלהם היה עם השפעות מקומיות ואכן הבאנו לרבבה אמנים בינלאומיים שמתעסקים בז'אנר הזה של מוסיקת כליזמרים".

השנה, בנוסף למופע המרכזי, יתקיים גם פסטיבל כליזמרים לילדים, "פסטיבל הכלייזמרים הראשון שלי".

ברחוב הפסטיבל יתקיימו בין שש לשמונה תחנות והפעלות מוסיקליות לילדים, נגני ומופעי רחוב, פינות יצירה, מעגלי מתופפים, דוכני מכירה ומזון. הכניסה לפסטיבל כולו היא בחינם.

''בשנה שעברה הגיעו לרבבה 6000 איש והיו גם פקקים רבים אבל השנה נערכו במשטרה בצורה מסודרת ויהיו חניונים מסודרים ושאטלים לכיוון פארק רבבה החדש", מציין בר סלע.