מערכת נהיגה אוטונומית של מובילאיי. ארכיון
מערכת נהיגה אוטונומית של מובילאיי. ארכיוןצילום: Moshe Shai/FLASH90

עם השלמת עסקת רכישת מובילאיי על ידי אינטל, הודיעו היום (חמישי) החברות כי מובילאיי תתחיל לייצר צי של 100 מכוניות אוטונומיות לחלוטין (SAE ברמה 4), שיעברו סדרת ניסויים בישראל, ארה"ב ואירופה.

"אספקה מהירה של כ-100 מכוניות ניסוי תמחיש שהמערכת ההיברידית הזו ניתנת להתאמה לצורכי הלקוח", אמר אמנון שעשוע, שמונה לסגן נשיא בכיר באינטל ולמנכ"ל ומנהל הטכנולוגיה הראשי של מובילאיי.

"ייצור ובדיקת מכוניות בתנאים אמיתיים יספקו משוב מידי ויאיצו את אספקת הטכנולוגיות והפתרונות למכוניות אוטונומיות במידה רבה", הוסיף שעשוע. "גיוון גיאוגרפי הוא היבט מאוד חשוב בייצור, משום שלאזורים שונים יש סגנונות נהיגה שונים וגם תנאי כביש ושילוט אחרים".

לדבריו, "המטרה שלנו היא לפתח טכנולוגיית רכב אוטונומית שניתן יהיה לפרוס בכל מקום. משמעות הדבר היא שאנחנו צריכים לבדוק ולהכשיר את המכוניות במיקומים שונים".

הישות החדשה של אינטל, שתבדוק את המכוניות החדשות, תשלב יכולות טכנולוגיות של מובילאיי כמו ראיית מחשב, חיישנים, היתוך נתונים (Fusion) מיפוי ומדיניות נהיגה, יחד עם פלטפורמות המחשוב הפתוחות של אינטל ומומחיותה במרכזי נתונים וטכנולוגיות תקשורת G5, כדי לספק מערכת שלמה "מהענן למכונית".

הצי יכלול מותגים וסוגי מכוניות שונים, כדי להמחיש שהטכנולוגיה אינה תלויה בפלטפורמה זו או אחרת. צי המבחן יאפשר לפתרונות היברידיים, המבוססים על טכנולוגיות של מובילאיי ואינטל, להדגים ללקוחות קיימים ופוטנציאליים את הביצועים בתנאי אמת וגם ישמש כבסיס לאינטראקציה ישירה עם הרגולטורים. הוא ימחיש קונספטים חדשניים של מיפוי ותיקוף בטיחות, שיהיו ניתנים להרחבה.

"אף אחת מהחברות לא יכלה לעשות זאת לבדה", הסביר שעשוע. "בהתחשב במערכי הכישורים של שתי החברות, אפשר לייצר צי עצמאי של מכוניות מבחן כמעט מיד. פעילויות אלו לא יבואו במקום הפעילויות של הלקוחות, אלא בנוסף להן. לקוחותינו יפיקו תועלת מיכולתנו להשתמש בצי להאצת פיתוח הטכנולוגיה. אנחנו רוצים לאפשר ליצרני המכוניות לספק מכוניות ללא נהג מהר יותר, תוך הפחתת עלויות. הנתונים שנאסוף יחסכו ללקוחותינו כסף".