אמן הקלרינט התורכי
אמן הקלרינט התורכיצילום: יחצ

שיתוף פעולה יחודי יתקיים לראשונה בפסטיבל הסרטים הבינלאומי "ימים של קולנוע" בבינימינה-גבעת עדה.

במרכז הפסטיבל יוקרן הסרט "לחצות את הגשר" הצללים של אינסנבול. במאי הסרט הנו גרמני בן של מהגרים מטורקיה בשם פאטי אקין עוקב אחרי המוזיקה התורכית על כל גווניה מהאלקטרונית עד המסורתית, כאשר אחד מגיבורי הסרט הוא קלרניטן בשם ראמאזאן ססלר, בנו של סלים ססלר המנוח, והוא אחד מגדולי הקלריטנים בעולם שמגיע למופע מחווה מטורקיה במיוחד, בו הוא ינגן מוזיקה טורקית מקורית עם עוד הרכב נגנים טורקים וישראלים

הכניסה לכל האירועים חופשית.

בפסטיבל יוקרנו מגוון סרטים דוקומנטריים המספרים סיפורי חיים אנושיים של דמויות ייחודיות ואנשים החיים את המורכבות היום יומית של המזרח התיכון. הפסטיבל יכלול סרטים המתאימים לקהל רחב החל מילדים ובני נוער, סרטים לכל המשפחה וסרטים למבוגרים.

הסרטים בפסטיבל יוקרנו בשטחים הירוקים של המושבות, בבתי הקולנוע המקומיים, ב"קולנוע ביתי" שבו תושבי בנימינה-גבעת עדה פותחים את בתיהם לקולנוע איכותי ומזמינים את הקהל ליהנות מאווירה ביתית ואינטימית הכוללת יין מקומי, כיבוד מעשה ידיהם של עסקים מקומיים ואירוח חם ומזמין.

אירוע הפתיחה של הפסטיבל יתקיים ביום שלישי ה- 15/8 בשעה 19:00 עם פתיחת הדלתות של הפסטיבל בחאן זרעוניה הקסום, אשר פותח את שעריו ויארח את הסרט הדוקומנטרי "הממלכה המופלאה של פאפא אלייב" בשעה 20:00 – התשובה הבוכרית למשפחת ג'קסון.

סיפורה של משפחה מוזיקלית, מפורסמת וחמת מזג מטג'יקיסטאן, הנשלטת על ידי הסבא הכריזמטי, הפטריארכלי והמצחיק – פאפא אלייב. בגיל 80, פאפא מתחיל לאבד את אחיזתו בממלכה, מה ששולח את משפחתו למסע הפכפך ולא ידוע ממלוכה לדמוקרטיה.