עבאס
עבאסצילום: הדס פרוש. פלאש 90

ברשות הפלשתינים ממשיכים להאדיר את שמה, בעיקר בעיני ילדים, של הארכי-מחבלת דלאל מוגרבי שהובילה בשנת 78' את פיגוע 'אוטובוס כביש החוף', פיגוע בו נרצחו 37 אזרחים, מתוכם 12 ילדים, ונפצעו מעל 70.

בתמיכת משרד התרבות של הרש"פ התקיים ברשות מחנה קיץ על שמה של המחבלת שעד כה נקראו על שמה כיכרות ואירועי תרבות וספורט.

אנשי מכון 'מבט לתקשורת הפלשתינית' מדווחים כי משרד התרבות של הרש"פ תמך במחנה הקיץ של פת"ח באמצעות ביקור רשמי במחנה, ואילו עיתון הרש"פ ציין כי פעילויות המחנה "מתמקדות ביצירת דור משכיל ובעל מודעות".

במכון מצטטים דיווח אודות המחנה מעיתון הרש"פ 'אל חיאת אל ג'דידה': "לשכת משרד התרבות של הרש"פ במחוז סלפית ערכה ביקור במחנות הקיץ ביאסוף, שבין הבולטים ביניהם מחנה השאהידה דלאל מוגרבי שנערך בפיקוח תנועת פת"ח ומועדון צעירי יאסוף, ומחנה שגרירי הילדוּת, שממומן על ידי ארגון World Vision והמועצה הכפרית יאסוף.

משלחת משרד התרבות עודכנה בפעילויות בשני המחנות, שמתמקדות ביצירת דור משכיל ובעל מודעות... סגן המנהל של לשכת משרד התרבות בסלפית, עסאם עבדאללה, דיבר על חשיבות מחנות הקיץ ועל העניין שהם מגלים באומנות וביצירה. הוא הוסיף כי משרד התרבות מגלה עניין רב במחנות אלו ונפגש עם היוצרים ועם בעלי הכישרונות, תוך התמקדות בביסוס חשיבות המורשת הפלסטינית בנפשותיהם של בנינו, שהרי המורשת היא אחד הסמלים החשובים ביותר של הזהות והתרבות הפלסטינית".

על פי בדיקת אנשי המכון לפחות 28 בתי ספר ברשות הפלשתינית נקראים על שמם של מחבלים ומנהיגי טרור ועוד שלושה בתי ספר נקראים על שם משתפי פעולה עם גרמניה הנאצית.