תל אביב בסינית
תל אביב בסיניתצילום: יחצ

שבטים נכחדים בסיביר

משלחת ישראלית יצאה למסע של חודש בסיביר במסגרתו תיעדו את ההיסטוריה המשפחתית של שבט "הננץ" המבודד שחי באזור ובנו את אילן היוחסין של הקהילה.

מדובר בשבט של רועי איילים החי בעומק הערבה המושלגת בסיביר, בתנאי אקלים קיצוני, מנותק מהעולם המודרני ועם גישה מוגבלת לטכנולוגיה שאין ביכולתם לתעד את ההיסטוריה המשפחתית העשירה שלהם המבוססת על אורח חיים נוודי.

התרבות והמורשת של השבט מבוססים על זיכרון קולקטיבי ועוברים מדור לדור ומפה לאוזן. רבים מבני השבט כבר מנהלים אורח חיים עירוני ונדדו בשנים האחרונות אל העיירות הסמוכות. תהליך העיור הבלתי נמנע צפוי להתעצם בשנים הבאות, שילובם בעיר מודרנית יגרום לאובדן התרבות ומורשת השבט לנצח.

הפרויקט הוא יוזמה התנדבותית של חברת ההייטק הישראלית MyHeritage העוסקת בשימור וגילוי של היסטוריה משפחתית, שהקימה את פרויקט Tribal quest במסגרתו עובדי החברה יוצאים לתיעוד שבטים ברחבי העולם שתרבותם הולכת ודועכת.

גולשים המעוניינים להתרשם מהשבטים שתועדו בסיביר, נמיביה ופפואה גינאה מוזמנים להיכנס לאתר: www.tribalquest.org

Wizz Air ממשיכה להתרחב בישראל

חברת התעופה Wizz Air ממשיכה במהלכי ההתרחבות בארץ ופותחת בשיתוף משרד התיירות 4 קווי לואו-קוסט חדשים לאילת וממנה: ריגה, קטוביץ', פראג ובוקרשט.

הקווים החדשים יחלו לפעול כבר מהחורף הקרוב (2017-18), בנוסף ל-18 הקווים הקיימים כיום מאילת ומתל אביב. הקווים החדשים יפתחו בפני התיירים יעדים חדשים באירופה ובישראל במחירים אטרקטיביים.

ההכרזה מדגישה את מחויבותה של Wizz Air לשוק הישראלי ואת התרחבותה המתמדת, מאז טיסת הבכורה שלה מתל אביב בשנת 2012. מעתה, החברה תציע 5 קווי חורף לאילת וממנה, במחירים נמוכים, ליעדים פופולאריים במרכז ובמזרח אירופה. קווי החורף החדשים יחזקו את קשרי המסחר בין המדינות ויגדילו את התיירות הדו-כיוונית, בעוד הנוסעים יוכלו לחקור את ההיסטוריה העשירה של ערים אלו וייהנו מהקולינריה, מהאדריכלות ומהנופים המרהיבים.

המשנה ב'כתב יד קאופמן'

'כתב יד קאופמן' הוא הנציג השלם והמובהק ביותר של מסורת הנוסח הארץ ישראלי של המשנה, והוא משקף את נוסח המשנה כפי שהתפתח בארץ ישראל לאחר חתימתו בידי רבי יהודה הנשיא בתחילת המאה השלישית לסה"נ.

כ-700 שנים מאוחר יותר, בערך בשנת 1050 לסה"נ, הועתקו ששת סדרי המשנה באיטליה, והעתקה זו נחשבת לכתב היד העתיק והמשובח ביותר של המשנה. כתב היד כולל ניקוד מלא שנוסף לו בידי נקדן במועד מאוחר יותר במהלך המאה ה-11 בצפון איטליה. ניקוד כתב היד תורם תרומה חשובה להבנת מערכת התנועות והתפתחות הניקוד.

כתב יד קאופמן
כתב יד קאופמןצילום:האקדמיה ההונגרית

בסוף המאה ה-19 רכש את כתב היד מלומד יהודי בשם דוד קאופמן, וכתב היד קרוי על שמו. קאופמן לימד בבית המדרש לרבנים בבודפשט, ולאחר מותו ב-1899 עברו כל כתבי היד שאסף לספריית האקדמיה למדעים בבודפשט, ובהם גם כתב היד של המשנה.

למעלה מ-130 שנים עומד כתב יד חשוב זה במרכז חקר לשון חז"ל בהיותו המקור הבכיר והמייצג ביותר של לשון חכמים בארץ ישראל, אך החוקרים והמתעניינים נאלצים להסתפק בתצלומים שלו.

כעת יעמוד כתב היד במהדורה קריאה לכל העוסקים במשנה ובלשונה – חוקרים ומורים, תלמידים ולומדי משנה.

נמשך הגידול בכניסות תיירים

בחודש יולי 2017 נכנסו לישראל 271.1 אלף תיירים - עליה של כ-17% ביחס לחודש יולי אשתקד. בשבעת החודשים הראשונים של 2017 במצטבר נכנסו לישראל מעט מעל 2 מיליון תיירים עליה של כ-24% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

דרך האוויר נרשמו בחודש יולי כ-246 אלף כניסות של תיירים, עליה של 17% ביחס ליולי 2016 ועלייה של כ-11% ביחס ליולי 2015. בחודש יולי נכנסו לישראל 22 אלף מבקרי יום.

ינואר-יולי 2017

נתוני הכניסות בתקופה ינואר-יולי 2017 משקפים עליה של כ-24% בהיקף התיירות לישראל ביחס לתקופה המקבילה אשתקד והסתכמו בכ-2 מיליון תיירים לעומת כ-1.6 מיליון בינו'-יולי 2016. ביחס לתקופה המקבילה בשנת 2015 מדובר בעלייה של כ-22%.

תיירים סינים יוכלו להזמין חופשה בתל אביב

תיירים סינים יוכלו להשתמש בשרות התשלומים של עלי באבא כדי לשלם על לינה בתל אביב. זאת בעקבות הסכם שנחתם בין קבוצת מלונות מריוט הבינלאומית לקבוצת עלי באבא הסינית, הכוללת גם את מלון רנסנס בתל אביב השייך למריוט.

כדי לשווק את האפשרות לחופשה על קו החוף של תל אביב אתר הוטלס קומביינד ביצע תרגום לסינית של מפרט המלון וחוות דעת שהשאירו מבקרים שהתארחו בו. מאחר וקריאה וכתיבה באנגלית אינה נפוצה אצל מרבית הסינים והיעדר חומר תיירותי נגיש בסינית יביא לפספוס הפוטנציאל של שיתוף הפעולה החדש.

מאחר ומלונות ריץ' קרלטון גם שייכים לקבוצת מריוט הם צפויים להיכלל בשיתוף הפעולה המתרחב. מלונות נוספים בישראל שידעו לספק שרות מותאם להעדפות הסינים יזכו להנות מכח התיירות החזק של האומה.

תל אביב בסינית
תל אביב בסיניתצילום:יחצ

מתקני שעשועים חדשים

פארק השעשועים קיפצובה המתפרש על פני כ-12 דונם התחדש הקיץ בשני מתקנים לכל המשפחה שהגיע בימים אלה הישר מאיטליה. האחד - קרוסלת כדורים פורחים צבעונית המתרוממת ומסתובבת, נוטה אל הצד עם קרונות המסתובבים סביב עצמם. מתקן מהנה וחוויתי לילדים ולקטנטנים.

המתקן השני החדש והיחידי בישראל ובין הבודדים בעולם הינו קרוסלת שרשראות ייחודית, המיוצרת אף היא באיטליה ומוצבת לראשונה בארץ בקיפצובה. מדובר בקרוסלת שרשראות בעלת כסאות כפולים המאפשרים להורים ולילדים לעלות וליהנות יחדיו מהמתקן המיוחד.

בנוסף יוכלו ההורים והילדים ליהנות מחוויית שוקולד חדשה שבתוך המתחם הסגור והממוזג בקיפצובה עם 2 סדנאות לבחירה: וופל שוקולד אותו מקשטים בשוקולד לבן וחום וקישוטים צבעונים לפי בחירה וגם אצבעות ארנב אותם מקשטים בסוכריות צבעוניות.

מתקנים חדשים
מתקנים חדשיםצילום:תיירות צובה

יום חמישי הגדול!

בכל יום חמישי מציע חברת התיירות מונה טורס, למכירה את מיטב היעדים במחירים אטרקטיביים. כך לדוגמא טיסות ליעדים מובחרים עד 200 דולר, חבילות נופש ליעדים אטרקטיביים החל מ-350 דולר ועוד ועוד.

כל המוצרים יעלו לרכישה באתר של החברה וכן באפליקציה.

צבי אשר, מנהל שיווק, 'מונה טורס' "יום חמישי הגדול בא לתת מענה נוסף לדילים ולטיסות הכי חמות במחירים מוזלים. בכל יום חמישי אנו נחדש את מלאי ההצעות שכולן כמובן יוכלו להירכש עד גמר המלאי.״