גורקה. לא ישחק בראש השנה
גורקה. לא ישחק בראש השנהצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

אחרי מאבק לא פשוט שכלל התדיינות ממושכת מול ארגון הכדורסל האירופי, פיב"א ויריבתם במעמד מוקדמות היורופקאפ, אוסטרוב הפולנית, הודיעה היום (חמישי) בני הרצליה כי זו לבסוף לא תשחק בערב ראש השנה הקרוב.

כזכור, הרצליה שתתמודד העונה במסגרת מוקדמות היורופקאפ, הוגרלה לשלב המוקדמות מול אוסטרוב הפולנית, כשהתאריך המקורי למשחקים בין השתיים היו ה-20 וה-27 בספטמבר - ערב ראש השנה וימים ספורים לפני יום הכיפורים.

לאחר דיונים רבים והעברת המסר כי משחק כדורסל בערב ראש השנה בישראל הוא דבר שיתקבל בצורה לא טובה בארץ, נענו פיב"א והקבוצה הפולנית להזיז את מועד המשחקים לאחרי חגי ומועדי תשרי.

בעוד פיב"א נתנה את הסכמתה לדבר, בין היתר בשל היכרות רבת שנים וארוכה עם לוח המועדים היהודים והבעייתיות במשחקים בזמנים אלו בישראל, הקבוצה הפולנית הסכימה רק בתום מאבק ארוך, כשלבסוף קבעו השתיים כי המשחק הראשון אותו תארח הרצליה יתקיים בתאריך ה-24 בספטמבר, ואילו הגומלין יתקיים ארבע ימים לאחר מכן - ב-28 לספטמבר, מה שיאפשר לקבוצה מהרצליה לשוב חזרה לישראל עוד לפני יום הכיפורים.

באם הרצליה תעבור את הפולנים, תשחק זו מול פורטו הפורטוגלית על הכרטיס לשלב הבתים של המפעל האירופי.

"אנחנו שמחים מאוד שבתום מספר ימים מלחיצים ולאחר עבודה מאומצת של כל הגורמים, הצלחנו להגיע לפשרה שתמנע מאיתנו לשחק בראש השנה", אמרו בהרצליה והוסיפו כי "ניסו להכריח אותנו לשחק בתאריכים המקוריים ולא הסכמנו בשום פנים ואופן לעשות זאת. הסברנו להם את חשיבות המועדים ואנחנו שמחים שנמצאה פשרה שמקובלת על כולם".