הורים ירושלמים לבנט: "אל תיכנע"

למעלה מ-200 הורים ירושלמים שיגרו מכתב דחוף לשר החינוך נפתלי בנט, ובו הם דורשים ממנו להתנגד להחלטת עיריית ירושלים להעביר ממקומו את בית הספר הממ"ד ברנדט בשכונת נווה יעקב ולמסור את המבנה לשימוש בית ספר חרדי.

ההורים המשתייכים לציונות הדתית הגישו בשבוע שעבר עתירה מנהלית נגד המהלך להעברת מקום מושבו של בית הספר ''ברנדט'' למבנה בו שוכן כיום בית הספר ''שפע'', וזאת על מנת לאכלס במבנה בית הספר ''ברנדט'' שיתפנה בית ספר חרדי במעמד מוכר שאינו רשמי.

''אנו מתנגדים נחרצות לפעולה זו, אשר גם אינה נכונה חינוכית ופוגעת קשות בציבור הדתי-לאומי ואף בציבור החילוני והחרדי המתון בשכונת נווה יעקב, ומעבר לכך מתבצעת שלא כדין", כותבים ההורים לבנט.

ההורים מספרים כי על פי נהלי משרד החינוך נדרש אישור של משרד החינוך על מנת להעביר מבנה מן החינוך הרשמי לחינוך שאינו רשמי, והם כותבים לבנט כי ''נושא זה נמצא בסמכותך ובסמכות משרדך. מעבר לכך שהעברת המבנה אינה נכונה חינוכית וציבורית, הרי כאמור היא גם מנוגדת לנהלי משרד החינוך. לכן אנו פונים אליך על מנת שלא תשתף פעולה עם מהלך זה ולא תאשר אותו''.

יו"ר הגרעין התורני בנווה יעקב, ישראל אלישביץ, אמר לערוץ 7 כי ''יש בירושלים קבוצה חרדית קיצונית שרוצה לחלק את ירושלים או לבצע חילופי אוכלוסין. הציבור הדתי הפך לכבשרה השחורה, יש התחרדות בעיר''.

''עכשיו המפתחות בידי שר החינוך נפתלי בנט. הוא צריך לחתום על העברת ממלכתי דתי לטובת החרדים. החוק אומר שצריכה להיות התרעה של חצי שנה לפחות'', מספר אלישביץ. ''אני קורא לשר - אל תיכנע, אל תחתום".