מוכנים לאליפות אירופה
מוכנים לאליפות אירופהצילום: איגוד הכדורסל

במשחק סגור לקהל ולתקשורת, וללא עומרי כספי, יוגב אוחיון ואלכס צ'וברביץ' הפצועים, ובמשחק ראשון במסגרת ההכנה בישראל, הביסה נבחרת ישראל את נבחרת בריטניה בתוצאה 62:90.

המשחק שהתקיים בהיכל הדרייב אין שבתל אביב במסגרת הכנה לאליפות אירופה בכדורסל, היה החמישי של הנבחרת הישראלית במסגרת הכנה לאליפות שאחד מבתיה יתקיים לראשונה בישראל בסוף החודש והראשון שמתקיים במסגרת ההכנה בישראל, וגם בו ניצחה הנבחרת הישראלית ושמרה על מאזן מושלם במשחקי ההכנה ומחר ייפגשו השתיים למשחק הכנה נוסף ביניהן.

בחסרונם של אוחיון ומקל מי שבלטו במשחק היו שחקני הפנים הישראלים - אלישי כדיר, ריצ'רד האוול ועוז בלייזר שקלעו 12 נקודות כל אחד, והראו שיש על מי לסמוך לקראת האליפות היוקרתית הנוכחית.

החמישייה הפותחת של הנבחרת הישראלית כללה את גל מקל, שון דואסון, גיא פניני, ליאור אליהו וריצ'רד האוול שקלע 8 נקודות והוליך את המקומיים ל-12:16 עם פתיחת המשחק, ואחרי 10 דקות ראשונות הראה לוח התוצאות יתרון בן 7 נקודות לזכות הנבחרת הישראלית, עם 20:27.

שחקני הנבחרת לא הורידו את הרגל מהגז גם במהלך הרבע השני, ואף עלו ליתרון שיא עם נקודות של אלישי כדיר שקבע 28:43 לזכותם. יפתח זיו, שעלה לבכורה במדי הנבחרת כשזומן רק לאחרונה ממש, נתן דקות מנוחה למקל ואל הפסקת המחצית ירדו השחקנים הישראליים כשהם מובילים בבטחה, 35:47.

בר טימור, שכבר היה בדרכו למכבי ת"א ובסופו של דבר נשאר אצל האלופה מירושלים פתח בחמישייה בפתיחת המחצית השניה, ויחד עם גיא פניני שעזב את מכבי לטובת הפועל חולון המרתקת, הגדילו את היתרון, ואל הרבע האחרון ירדו כשהם מובילים 49:64.

הרבע הרביעי נפתח בדיוק כמו כל הרבעים שלפניו, כשהנבחרת הישראלית עשתה ככל העולה על רוחה. זה הגיע כבר ל-20 נקודות הפרש לזכותם ועד הסיום הרימה הנבחרת האנגלית ידיים, כשתוצאות הסיום הראתה 62:90 לזכות הנבחרת הישראלית.

אחרי ניצחון כפול על רומניה בחוץ וניצחונות על פינלנד ורוסיה בטורניר בסנט פטרסבורג, נבחרת ישראלית נראית מצויין לקראת האליפות הקרובה.

קלעו לישראל: ריצ'רד האוול, אלישי כדיר ועוז בלייזר 12 כל אחד, עידן זלמנסון 9, יפתח זיו 8, גיא פניני 8, בר טימור 8, עמית שמחון 6, ליאור אליהו 6, גל מקל 4, שון דאוסון 3, יותם הלפרין 2.

מאמן הנבחרת הישראלית, ארז אלדשטיין אמר בסיום שלא צריך לפתח יותר מדי ציפיות. לדבריו, "זהו משחק הכנה טיפוסי בדלתיים סגורות, האנגלים הופיעו ללא שלושת הגבוהים שלהם. רצנו בכל מיני הרכבים מסוימים, חילקנו דקות ונתנו מנוחה לכל מיני שחקנים שהיו קצת עייפים. אנחנו מצפים מחר למשחק שונה בתכלית מכמה סיבות, שלושת השחקנים המנוסים שלהם - אוליניסיי, בואטנג ודניאל קלארק, ישחקו סביר להניח, יפעילו יותר קושי על הגבוהים".

עוד אמר אדלשטיין, כי הוא מקווה שהמשחק שיתקיים מחר לראשונה במשחקי ההכנה אל מול קהל ישראלי ביתי, יהיה מלא. "השחקנים מחכים לזה ויהיה קצת התרגשות כי זה משחק בית ראשון".

יותם הלפרין, שרשם את הופעתו ה-164 במדים הלאומיים והשתווה למיקי ברקוביץ' במקום החמישי בכל הזמנים, אמר בסיום "אני שמח שזה חלק מההיסטוריה שלי ככדורסלן, אבל חשוב יותר שנעשה קמפיין טוב".

גם הלפרין דאג להנמיך ציפיות מהניצחון, כשאמר "זו לא הנבחרת הכי כשרונית שפגשנו עד עכשיו. שיחקנו טוב מולם, התאמנו את האגרסיביות שלהם למשחק וצריך להמשיך ככה. זה טעימה ראשונה מבחינתנו מה זה לשחק משחק ביתי, זה טוב שיש את החוויה הזאת כי זה יכול לשחק לשני הצדדים. האליפות היא רחוקה אבל מאוד קרובה, צריך להתרגל לאווירה ביתית ולהמשיך לשחק כמו שמשחקים עד היום".