לא אנוח עד שאחזיר את כולם

אסיר ציון הרב יוסף מנדלביץ' חזר לאחרונה מרוסיה, לשם הגיע על מנת לערוך סבב הרצאות בקהילות היהודיות במדינה.

עבור הרב מנדלביץ' בן ה-70 מדובר במסע לא קל, אולם תחושת השליחות שמלווה את יציאותיו לגולה, נותנת לו את הכוחות לשוחח עם היהודים הרבים החיים בתפוצות, בתקווה לשכנע אותם לעלות לארץ ישראל.

"מצאתי שם אוהבי ישראל ותומכי ישראל שמתגעגעים לארץ", מספר הרב מנדלביץ' לערוץ 7 ומציין כי ברוסיה חיים מיליון יהודים. ''קשה למצוא אותם, החוק שם לא מאפשר להרצות ברבים כי זה נקרא הרצאה מיסיונרית לטענת החוק הרוסי''.

על פעולותיו של הנשיא הרוסי ולדמיר פוטין ועל קשריו של פוטין עם יהדות רוסיה אומר הרב מנדלביץ' כי ''הוא נראה אדם חכם ופיקח. אני חושב שארה"ב עשתה טעות כשהתערבה בין רוסיה לאוקראינה. הוא היה קצין בק.ג.ב., היה בריגול ושם יודעים לבחור אנשים".

מנדלביץ', שהיה אסיר ציון בברית המועצות בשנות השבעים והשמונים, מנסה לגעת בכמה שיותר יהודים בעת ביקוריו ברוסיה. "אני הרבה מדבר עם אנשים ואני מתכתב איתם, אפשר להגיד ממש שהם 'מעריצים'. האתגר הגדול הוא להגיע למיליון יהודים ואני לא אנוח עד שאני אחזיר את כולם".

גם הרב מנדלביץ' צפה בחייל אלאור אזריה נכנס לכלא 4 בשבוע שעבר, וסיפר מה עבר לו בראש באותם רגעים. ''בתור אסיר אני יכול להגיד שלשבת שנה זה כלום. אני חושב שזה טוב שאזריה חיסל את המחבל כי אחר כך הם מקבלים בית הבראה. אזריה יישב בכלא, ילמד בבית המדרש, ילמד תורה ויצא גיבור כפליים".