זלמנסון בפעולה הערב מול נבחרת בריטניה
זלמנסון בפעולה הערב מול נבחרת בריטניהצילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל

שבועיים וחצי לפני פתיחת היורובאסקט, אליפות אירופה בכדורסל שאחד מבתיה ייערך לראשונה בישראל, הנבחרת הישראלית נראית מוכנה מאי פעם.

אחרי שניצחו רק אמש את נבחרת בריטניה, במשחק שהיה סגור לכלי התקשורת ולאוהדים הערב (ראשון), רשמה הנבחרת הישראלית ניצחון שישי ברציפות במשחקי ההכנה - שוב הנבחרת המפסידה הייתה נבחרת בריטניה האורחת.

קצת יותר מ-2,000 אוהדים הטריחו עצמם למשחק ההכנה של הנבחרת הישראלית לאליפות אירופה בכדורסל שהתקיים בהיכל הדרייב אין שבתל אביב, וראו כיצד הנבחרת הלאומית מצליחה לנצח ולהישאר מושלמת, על אף שהייתה בפיגור והתקשתה בכך.

אחרי שאמש הביסו את הנבחרת הבריטית בתוצאה 62:90, הפעם היה זה משחק שונה בתכלית, כשרק בריחה ברבע השלישי של הישראלים בראשותם של גל מקל ועידן זלמנסון הביאה לניצחון המיוחל, עם 69:78.

עומרי כספי ויוגב אוחיון שחזרו מפציעה נראו מעט כואבים עוד, ולנבחרת הישראלית שלה מחכים עוד שני משחקי הכנה - מול סלובניה וטורקיה, יש לאן לשאוף להגיע באליפות היוקרתית שתגיע לישראל בסוף החודש.

קלעו לנבחרת ישראל: גל מקל 16, עידן זלמנסון 10 (9 ריבאונדים), יותם הלפרין 9, שון דאוסון 9, ליאור אליהו 8, עומרי כספי 7, ריצ'רד האוול 6 (6 ריבאונדים), יוגב אוחיון 5, בר טימור 4, עוז בלייזר 4 (9 ריבאונדים), גיא פניני ועמית שמחון שותפו אך לא קלעו.

מאמן הנבחרת, ארז אדלשטיין, אמר בסיום המשחק: "ניצחנו ויצאנו ממצב קשה. המשחק אימון של אתמול היה פייק. הם קבוצה מאוד מאומנת וזה היה משחק ראשון של עומרי וליאור יחד. יש לנו עוד דרך ארוכה. נעשה התאמות ונסדר את הדברים, אנחנו צריכים לדעת לשחק נכון כל פוזשן וזו המטרה של משחקי אימון".

עומרי כספי הוסיף: "זה משחק הכנה. באנו יותר אגרסייבים, אבל זה הזמן בשביל חלק מאיתנו לחזור לעניינים. נמשיך לעבוד קשה לקראת האליפות".