חנוכת קו המים
חנוכת קו המיםצילום: מועצה אזורית שומרון

שר האנרגיה, דר' יובל שטייניץ, וראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, חנכו הבוקר קו מים, אשר כולל קו צינור מים חדש וקו צינור מים נוסף, שקוטרו הוגדל, בכדי לאפשר אספקת מים סדירה לתושבי האזור, ביישובים הישראלים והפלשתינים.

בקיץ הנוכחי חלו קשיים באספקת המים ליהודה ושומרון. עיקר הבעיות היו ביישובים במועצה האזורית בנימין ושומרון ובמועצה המקומית קדומים.

בנוסף, היו בעיות באספקת המים באזור קרית ארבע והמועצה האזורית הר חברון, אך לאחר מבצעים של המנהל האזרחי וחברת "מקורות" לניתוק חיבורים פיראטיים, אספקת המים התנהלה ככלל באופן סדיר.

שר האנרגיה אמר בטקס, כי על מנת להתמודד עם בעיות אספקת המים באזור, תגברנו באמצעות מיכליות את אספקת המים ליישובים השונים, כך שבשיא, הופעלו כ-15 מיכליות. השר שטייניץ הוסיף, כי קו המים החדש יסייע לאספקת מים סדירה, ולהתמודדות עם המחסור הקיים במים באזור.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון אמר, "אי אפשר להפריז בחשיבות הנחת קו המים היום. זה המקום להודות לשר שטייניץ על ההתגייסות המהירה כבר משנה שעברה מרגע שהתברר לו גודל המחדל והמצוקה. הקו יספק כ 2500 עד 3000 קוב מים ביום. עם זאת מדובר בפתרון ל 25% מהבעיה.

נותרו הנחת 3 קווי מים לטובת סיום העבודה על הרחבת תשתית המים בשומרון בהתאם לגודל האוכלוסייה הן היהודית והן הערבית. לצערי גם השנה סבלו חלק מיישובי השומרון ממצוקת מים. אנחנו מצפים מכל הגורמים להתגייס במתכונת חירום לסיום השלמת הנחת קווי המים: נווה ירק - שער השומרון הממתין לאישור תכנון שיספק מים לכל המרחב עד גב ההר".

השר שטייניץ ציין, כי אישר את העקרונות לתכנית האב למים ליהודה ושומרון, "החלטתי, כך אמר, כי בתכנית יושם דגש על גודל האוכלוסייה הנוכחית ביו"ש, הגידול בצריכה ואופק התכנון. מימוש התכנית, אשר יארך מספר שנים, יביא לאספקת מים סדירה לאזור, הן ליישובים הישראלים והן לפלסטינים. קו זה מצטרף לקידוח המים באריאל שנחנך בשנה שעברה, אשר הביא גם הוא לתוספת מים משמעותית לאזור.

אני מקווה, שבכוחות משותפים, של רשות המים, חברת מקורות והמנהל האזרחי, נוכל לשדרג בהקדם את מערכת המים באזור לטובת כלל התושבים".

בני אלבז, קצין מטה איכות הסביבה במנהל האזרחי, הוסיף, "קו המים עלי זהב-לשם יספק כ 2500 עד 3000 קוב נוספים ביום למערכת חוצה שומרון ולישובים עלי זהב, פדואל, לשם וברוכין. בשנה הבאה יתווספו לקו מים זה 7,500 קוב מקו אלעד עופרים ובכך ימומש שלב נוסף בתכנית האב בתחום המים אשר המנהל האזרחי מקדם ביחד עם רשות המים".