וירג'ניה
וירג'ניהצילום: אייסטוק

ההפגנות של אנשי הימין הקיצוני, לרבות ניאו נאצים, בוירג'יניה בסוף השבוע שהביאו לרציחתה של מפגינה שעמדה מול הניאו נאצים, גרמו לאנשי ארגון "אנונימוס" לפרוץ לאתר האינטרנט הניאו נאצי המפורסם ביותר ברשת, "דיילי שטירמר", במטרה למנוע מהם "להפסיק לפרסם מאמרי שנאה מחרידה".

אנשי ארגון ההאקרים הודיעו כי השתלטו על "דיילי שטירמר" וכי הם מתכוונים להשאיר פתוח במשך 24 שעות בלבד "על מנת שהעולם יוכל להיות עד לשנאה" ולאחר מכן הם מתכוונים "לסגור אותו לנצח" כדבריהם.

הם גם הודיעו כי יפרסמו חומרים שנלקחו על ידי במהלך הפריצה לאתר, ואף איימו במתקפה פיזית על מנהיג ה"דיילי שטירמר". אנשי הארגון טוענים כי החליטו לפרוץ לאתר הניאו נאצי "לזכרה של הת'ר הייר", המפגינה שנרצחה בפגיעת מכונית במהלך ההפגנות בוירגי'ניה בסוף השבוע. הם הציבו באתר מודעה בה נכתב כי "הייר היתה קורבן של טרור על-גזעי לבן".

הייר נרצחה כאשר עמדה יחד עם קבוצת מפגינים נגד אנשי הימין הקיצוני, בהם ניאו נאצים ואנשי ארגון "קו קלוקס קלאן", שקיימו עצרת בעיר שרלוטסוויל בוירג'יניה. מכונית שדהרה אל תוך קהל המפגינים נגד אנשי הימין הקיצוני פגעה בה והיא מתה מפצעיה. ה"דיילי שטירמר" תמך בהפגנת אנשי הימין הקיצוני ובעבר נהג להביע תמיכה בעליונות הגזע הלבן ובארגונים ניאו נאציים.

"במשך זמן רב מדי ה'דיילי שטירמר' ואנדרו אנגלין שפכו את השנאה הבעבעבת שלהם באתר האינטרנט. זה לא יקרה יותר. יש לנו את כל הפרטים על השרתים, ואנו נשחרר את המידע בזמן שייראה לנו נכון. אספנו גם נתונים על אנגלין עצמו, ואנו שולחים את הנציגים שלנו בלאגוס לבקר אותו באופן אישי. אסור לאפשר לרשע הזה להמשיך. האירועים בשרלוטסוויל היוו עבורנו נורת אזהרה על הצורך לפעול מיידית", נכתב בהודעת "אנונימוס".

ההודעה גם פירטה כי "כוח מאוחד של האקרים מומחים מכל רחבי העולם פרצו את המערכות ואת חומת האש של אתר האינטרנט".