טראמפ
טראמפצילום: רויטרס

הפגנת הימין הקיצוני בעיר שרלוטסוויל בוירג'יניה בסוף השבוע האחרון, בה מצאה את מותה הת'ר הייר שהפגינה מול אנשי הימין הקיצוני והניאו נאצים, העלתה שוב לכותרות את היחסים בין דונלד טראמפ לארגוני ימין קיצוני.

לאחר שרבים האשימו אותו כי סירב לגנות את ההפגנות שערכו אנשי הימין הקיצוני בארה"ב, לרבות ארגונים ניאו נאצים וארגון ה"קו קלוקס קלאן", חשף ה"אינדפנדנט" הבריטי כי אביו של טראמפ נעצר בשנת 1927 במהלך הפגנה דומה של תומכי ימין קיצוני בארה"ב.

על פי המסמכים שחשף ה"אינדפנדנט", בשנת 1927 פרצו מהומות ברובע ברונקס בניו יורק לאחר הפגנה של תומכי התנועה הפשיסטית באיטליה וחברי ה"קו קלוקס קלאן". במהלך המהומות האלימות נהרגו שני אזרחים איטלקיים תומכי התנועה האיטלקית הפשיסטית, על ידי מפגינים אנטי-פשיסטים שהתעמתו איתם ברחובות העיר.

זמן קצר לאחר מכן צעדו ברחובות קווינס כאלף חברי תנועות ימין קיצוני לבושים בגלימות לבנות, כאשר גם במקרה הזה פרצה תגרה אלימה בינם למאות מפגיני נגד שהתעמתו איתם. במהלך המהומה האלימה נעצרו שבעה בני אדם שהיו מעורבים בתגרה. אחד מהם היה פרד טראמפ, אביו של נשיא ארה"ב המכהן.

בעלונים שחולקו לפני המצעד שערכו אנשי הימין הקיצוני בקווינס, נכתב כי "האמריקאים הפרוטסטנטים מותקפים על ידי המשטרה הקתולית של ניו יורק. החירות והדמוקרטיה נרמסות כאשר אמריקאים פרוטסטנטים מתאחדים על מנת להגן על דגל אחד - הדגל האמריקאי". לא ברור מה היתה מעורבותו של טראמפ האב במהומה האלימה שהתפתחה בין אנשי הימין הקיצוני למפגינים האנטי-פשיסטים, כאשר במאמרי החדשות מאותה תקופה נכתב רק כי "שבעה אנשים נעצרו במהומות במהלך המצעד" כאשר דיווחים נוספים הצביעו על כך שהוא נעצר לאחר לאחר שסירב להוראת המשטרה להתפזר מהמצעד.

כאשר הידיעות על מעצרו של טראמפ האב במהלך מצעד של הימין הקיצוני, ומעורבותו בארגונים כאלו, התפרסמו לראשונה בשנה שעברה, הכחיש דונלד טראמפ בתוקף כי אביו היה מקורב לימין הקיצוני בארה"ב או שנעצר במהלך מצעד של ה"קו קלוקס קלאן" בניו יורק.

"הוא מעולם לא נעצר. אין לו שום קשר לזה, זה מעולם לא קרה. אלו שטויות" אמר טראמפ ל"דיילי מייל" הבריטי. זה מעולם לא קרה והוא מעולם לא נעצר, מעולם לא הורשע, מעולם אפילו לא הואשם. זהו סיפור שקרי ומגוחך. הוא מעולם לא היה שם!", הוסיף טראמפ.