טל זילברשטיין
טל זילברשטייןצילום: פלאש 90

החטא ועונשו. המפלגה הסוציאל דמוקרטית באוסטריה הודיעה כי החליטה לנתק את קשריה "באופן מיידי" עם טל זילברשטיין, היועץ האסטרטגי הישראלי שנעצר ביום שני בחשד למעורבות בפרשת הלבנת ההון של המיליארדר בני שטיינמץ, בעקבות החשדות נגדו.

המפלגה האוסטרית, הנחשבת כחברה בכירה בקואליציה האוסטרית, שכרה את שירותיו של זילברשטיין לקראת הבחירות הקרובות שיתקיימו באוסטריה בחודש אוקטובר הנוכחי.

ההחלטה באה למרות שהסקרים האחרונים מראים כי המפלגה הסוציאל דמוקרטית מפגרת אחרי יריבותיה מהמרכז ומהימין הפוליטי באוסטריה וסיכוייה לנצח בבחירות קטנים מאוד. "טל זילברשטיין ייעץ לקמפיין הבחירות של המפלגה הסוציאל דמוקרטית, וביצע כמה מחקרים בתחום דעת הקהל עבור המפלגה. ההחלטה של המפלגה לנתק קשרים באופן מיידי עם היועץ הישראלי באה בעקבות האישומים נגדו בישראל" אמר אחד מבכירי המפלגה הסוציאל דמוקרטית, גאורג ניידרמולביצ'ר.

ההודעה על מינויו של זילברשטיין כיועץ אסטרטגי של המפלגה האוסטרית גררה ביקורת מצד מפלגות אחרות באוסטריה, שלא אהבו את המינוי של יועץ ישראלי למערכת הבחירות באוסטריה.

הידיעות מישראל על מעצרו של זילברשטיין ומעורבותו לכאורה בהלבנת הון הביאה את ראשי "מפלגת החירות" האוסטרית לדרוש הסברים מקנצלר אוסטריה, כריסטיאן קרן, חבר המפלגה הסוציאל דמוקרטית, מדוע החליט למנות את זילברשטיין כיועץ המפלגה בבחירות. "על הקנצלר קרן להתפטר אם יוכח כי ההאשמות נגד זילברשטיין נכונות" נמסר בהודעת "מפלגת החירות" האוסטרית.