יאיר נתניהו
יאיר נתניהוPhoto by Marc Israel Sellem/POOL

בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, התייחס לאירועים האלימים בווירג'יניה, במהלכם נדרסה למוות מפגינת שמאל אמריקאית לאחר שרכב נהוג בידי פעיל ניאו נאצי דהר לתוך הפגנה.

נתניהו הבן כתב בפייסבוק "כדאי לשים דברים בפרופורציות. אני יהודי, אני ישראלי, והניאו נאצים החלאות בווירג'יניה שונאים אותי ואת מדינתי. אבל הם שייכים לעבר. הנשימה שלהם גוועת".

"עם זאת, האנטיפה (תנועת שמאל בארה"ב) וה-BLM (תנועת זכויות אדם אפרו אמריקאית) ששונאים את מדינתי (ואת אמריקה גם לפי תפיסתי) מתחזקים יותר ויותר והופכים לסופר דומיננטים באוניברסיטאות בארה"ב ובחיים הציבוריים שלה", הוסיף יאיר נתניהו.

אביו של יאיר, ראש הממשלה בנימין נתניהו, כתב אתמול בחשבוון הטוויטר שלו כי הוא "זועם מגילויים של אנטישמיות, ניאו-נאציזם וגזענות. כל אחד צריך להתנגד לשנאה הזו".

גם יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, התייחס לגילויי השנאה והאנטישמיות בארה"ב ואמר כי "אין שני צדדים. כשניאו נאצים צועדים בשרלוטסוויל עם ססמאות אנטישמיות נגד יהודים ובעד גזענות לבנה, הגינוי הוא חד משמעי. הם אלה שמייצגים את הרוע והשנאה. כל מי שמאמין ברוח האנושית צריך להתייצב מולם ללא מורא".