דני דנון
דני דנוןצילום: מארק ישראל סאלם, פול, פלאש 90

בימים האחרונים מתנהל בניו יורק מאבק בהובלת השגריר דני דנון ובתמיכת ארגונים יהודים לבין פעילים פרו-פלסטיניים, סביב קיום אירוע 70 השנים לכ"ט בנובמבר.

האירוע, שנועד לחגוג שבעים שנים להחלטת האו"ם המכוננת, תוכנן להיערך באולם המקורי בו התרחשה ההצבעה, בהשתתפות דיפלומטים מכל העולם, בכירי או"ם, בכירים אמריקנים ותומכי ישראל.

מוזיאון הקווינס, בו נמצא האולם המקורי, התחייב לארח את האירוע אך בשל לחץ של גורמים פלסטיניים ופעילי BDS, הודיע השבוע המוזיאון כי הוא חוזר בו מהחלטתו. המבנה עצמו שייך לעיריית ניו יורק והמוזיאון מגדיר עצמו כ"מוזיאון ציבורי".

במהלך חודש יוני, הודיעו בכירים במוזיאון למשלחת ישראל לאו"ם כי הם "מצפים לארח את האירוע הנפלא והמשמעותי במקומו הטבעי". ההזמנות לאירוע נשלחו לבכירי או"ם, בכירים בממשל האמריקני ולשגרירים מרחבי העולם וכן ארגונים יהודים רבים הצטרפו כשותפים לאירוע.

אך לאחר הפרסום הפומבי של האירוע, בכירים במוזיאון הביעו לפתע דאגה בעקבות תגובות שקיבלו לדבריהם מ"חברים פלסטינים של המוזיאון".

השבוע, מנהלת המוזיאון, לאורה ריסוביץ', הודיעה לשגריר דנון כי ועד המוזיאון קיבל החלטה שלא לקיים את האירוע מאחר והוא "אירוע פוליטי". ריסוביץ', ערכה בעבר ספר שעוסק בחרמות תרבותיים ומצדיק את פעילות תנועת ה-BDS נגד ישראל.

השגריר דנון קרא לפיטוריה של מנהלת המוזיאון וכן קרא לעיריית ניו יורק להתערב בנושא ולהפוך את ההחלטה: "ניאבק בהחלטה המעוותת הזו בכל האמצעים. לא נאפשר לפעילי BDS לפגוע באירוע ובישראל. אנו מסרבים לקבל את האפליה החמורה הזו נגד ישראל, חגיגה של החלטת האו"ם שהכירה בזכותו של העם היהודי בארצו אינה אירוע פוליטי".