משה יעלון
משה יעלוןצילום: פלאש 90

שר הביטחון לשעבר, משה יעלון, מכיר את "שדה בעז" שבגוש עציון שהבעלות החוקית עליו עדיין נבדקת בעקבות עתירת פלסטינים וארגוני שמאל קיצוני לבג"ץ.

בתשובה לערוץ 7 אמר יעלון כי כשר הביטחון הורה בשעתו על ביצוע סקר קרקעות באזור גוש עציון, "הסקר באזור גבעות הושלם עוד בתקופת כהונתי, הסקר באזור נווה דניאל היה בשלב מתקדם, אך לא הושלם עד התפטרותי".

יעלון הבהיר, "בכל תפקידי הביטחוניים פעלתי למען ההתיישבות והמתיישבים ולמען חיזוק מרכיבי הביטחון הנדרשים. כך אעשה גם בעתיד. יחד עם זאת, הקפדתי ואוסיף להקפיד על בנייה ופיתוח על פי חוק ובהתאם למדיניות ממשלה מתוך ראייה לאומית".

יעלון משגר עקיצה לעבר שר הביטחון וראש הממשלה ומוסיף, "ציבור המתיישבים בכלל ואנשי שדה בעז בפרט לומד על בשרו לצערי, כי גם באשר לעתידם, יש מי שמעדיפים שיקולי הישרדות פוליטיים על פני מה שנכון לעשות ועל פני האינטרס הלאומי".

היום התייחס השר לשעבר גדעון סער לפרשה, "גרירת הרגליים של המדינה בביצוע סקר האדמות בשדה בועז משדרת רפיון ומחלישה את ישראל מול המאמץ הפלסטיני השיטתי לכרסם בשטחי C".

ח"כ שולי מועלם, יו"ר סיעת הבית היהודי, מסרה "לא יתכן כי ממשלת ימין שנבחרה לבנות ולפתח את ההתיישבות ביו'ש תחזור לממש מדיניות של ממשלות השמאל, תהרוס בתים ותגרש מתיישבים משדה בועז שבגוש עציון.

סיום הליכי הסקר רק בעוד שנה וחצי הם התעללות וחורבן למתיישבים. התווית הדרך צריכה להיות על ידי חזון הממשלה ולא על ידי שלטון פקידים. אני קוראת לשר הביטחון למנוע את ההרס ולאפשר פתרונות אחרים".

הישוב שדה בעז הוקם לפני 15 שנים באזור אסטרטגי המחבר בין גוש עציון ואזור ביתר עילית וצור הדסה.

המנהל האזרחי היה אמור בכל השנים האלה לקדם סקר שבסיומו יוחלט האם ניתן להכריז על הקרקעות כאדמות מדינה אך הדבר טרם נעשה.

בתקופה האחרונה נבנו במקום ארבעה בתי קבע מה שהביא פלסטינים מהכפר אל חאדר להגיש עתירה לבג"ץ בבקשה שיורה למדינה להרוס את המבנים. בישוב הגישו עתירה נגדית במטרה למנוע את ההרס.

התושבים דורשים מהמדינה להודיע האם בכוונתה לקדם את הסקר שהבטיחה לבצע על הקרקעות ולא להזדרז לבצע הרס.