חיילים חרדים. אילוסטרציה
חיילים חרדים. אילוסטרציהדובר צה"ל

לראשונה, קצין בכיר בדרגת אלוף משנה שימש כ"משגיח" על החיילים החרדיים שבחרו להשתתף בטקס שכלל שירת נשים, כך נחשף היום (רביעי) ברדיו 'קול ברמה'.

על פי הדיווח, בשבוע שעבר התקיים ערב גיבוש ללוחמי חטיבת גבעתי. האירוע אורגן לבקשת וביוזמת המח"ט החדש, אלוף משנה דֵדו בר-כליפא. אלא שבפלוגה החרדית תומר של גדוד תומר בחטיבה, התלבטו האם לאשר לחיילים החרדיים להשתתף באירוע, שהיה אמור לכלול גם שירת נשים.

בסופו של דבר, הוחלט לשאול את החיילים ולאפשר למי שאינו מעוניין להגיע להישאר בבסיס. רק 8 מתוך כ-100 חיילים חרדיים לא הלכו לאירוע, כיוון שלא רצו להיחשף לשירת הנשים.

המח"ט החדש לא רצה לגרום ללוחמים בפלוגה החרדית להיחשף לבעיה הלכתית. בתחילה, היתה מחשבה להושיב את החיילים החרדיים בשורות האחוריות ביותר, כדי שיוכלו לעזוב בזמן השירה מבלי שיעוררו מהומה, אך בסופו של דבר החליט הקצין הבכיר, באישור שקיבל מאכ"א והרב הצבאי הראשי, לקיים עם החיילים החרדיים שיחת היכרות, בזמן שהחיילות שרו במקהלה מעורבת.

אחד החיילים החרדיים אמר, "לא היה אכפת לנו להשתתף באירוע עם שירת נשים, אבל פתאום הודיעו לנו שאנחנו צריכים ללכת עם בר כליפא לשיחה בבית כנסת סמוך. אותי באופן אישי זה עיצבן, כי אם לא אכפת לי להגיע לטקס, אז למה הצבא מוציא אותי משם כשיש שירת נשים?".

כך או כך, בר כליפא סיפר ללוחמים על עברו, אמר להם שרק לאחרונה נחשף לעובדה שיש פלוגה חרדית בגבעתי והפציר בהם לשמור על אורח החיים שלהם גם בצבא.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "מסלול תומר, מסלול גיוס לחיילים חרדים, מקיים מדיניות אליה התחייב צה״ל כלפי המתגייסים לשורות המסלול, לפיה לא ישתתפו באירועים בהם מתקיימת שירת נשים, על מנת לאפשר לכלל חיילי המסלול לקיים את אורח חייהם ואמונתם".

"במקרה הנ"ל ולאור המדיניות עליה התחייבנו, ועליה אנו מקפידים, בשגרת היום באימונים וכן בעצרות ובאירועים, התקיימה עבור החיילים במסלול פעילות מופרדת ומותאמת בהשתתפות מפקדיהם אשר כללה בין היתר גם שיחה עם מפקד החטיבה", לשון תגובת צה"ל.