דונלד טראמפ
דונלד טראמפצילום: רויטרס

הרב יחזקאל לוקשטיין, שפיקח על תהליך הגיור של בת הנשיא, איוונקה טראמפ, מותח ביקורת קשה על תגובת הנשיא האמריקני דונלד טראמפ להתנגשויות בין ניאו-נאצים ומתנגדיהם בעיירה שארלוטסוויל שבוירג'יניה.

הרב לוקשטיין חתם יחד עם רבנים נוספים ממנהטן על מכתב בו נאמר, "אנו מזועזעים מהתעוררות האנטישמיות, הניאו נאצים וארגגוני השנאה. בעוד אנו נמנעים מפוליטיקה בדרך כלל, אנו מוטרדים עמוקות מההשוואה שערך הנשיא בתגובה לאירוע אלים זה".

"אנו מתפללים שהמדינה שלנו תשמע את קולות הסובלנות, ותישאר נאמנה לחזון של זכויות האדם וזכויות האזרח", כתבו הרבנים.

כזכור, בסוף השבוע שעבר נערכה בשארלוטסוויל הפגנה של ניאו נאצים וארגונים קיצוניים אחרים ומולם הפגינו מתנגדיהם. האירוע התדרדר להתנגשות אלימה ולאחר שהמשטרה הצליחה להפריד בין הצדדים, דרס מפגין ניאו נאצי קבוצה של המתנגדים, רצח אשה אחת ופצע יותר מ-20.

הנשיא טראמפ טען כי "הגזענות רעה. ואלה שפועלים לאלימות בשמה הם פושעים ובריונים. "משרד המשפטים פתח בחקירה. כל מי שפעל באופן פלילי באלימות הגזענית של סוף השבוע הזה, יישא באחריות מלאה".

אלא שביום שלישי השבוע מסר טראמפ תגובה נוספת בה גינה את שני הצדדים וטען כי לשניהם יש אחריות לאירוע האלים - תגובה שעוררה זעם רב הן בקרב תומכיו והן בקרב הקהילות יהודיות בארה"ב.