מנכ"ל הבית היהודי ניר אורבך
מנכ"ל הבית היהודי ניר אורבךצילום: חזקי ברוך

מנכ"ל הבית היהודי ניר אורבך התייחס הערב למכתבו של הרב ישראל רוזן ממנו עולה כי הוא פורש מהבית היהודי בגלל הדוברת של השר נפתלי בנט, בשל היותה לסבית.

אורבך כותב כי "הרב פרש מנשיאות הבית היהודי ומהמפלגה בכלל, לפי דבריו שלו, בגלל האכזבה שלו מהטיפול של הבית היהודי בסוגיות דת ומדינה, מחוסר רצון של המפלגה להעזר בו ובנסיונו בסוגיות הגיור והשבת ובחוסר העברת תקציב למכון צומת שהוא עומד בראשו. מתוך שני מכתבים ומסרון אחד הוזכרה רק בשורה בודדת עובדת העסקתה של ברית, הדוברת של נפתלי".

"ברמה המהותית אני לפעמים חושב שיש לנו מנגנון השמדה עצמית בענין הפוליטי. זה נכון שיש ויכוח ערכי שמתחולל כאן אבל נסתר מבינתי הצורך הכמעט אובסיסיבי של אנשי ציבור מהשורה הראשונה שלנו ל'הכנס עם הראש בקיר' ולומר דברים שבמציאות הציבורית הקיימת לא רק שאינם נשמעים אלא גורמים לחילול השם".

אורבך מוסיף "הציונות הדתית ידעה תמיד להתייחס בצורה מגוונת ומכילה לסוגיות ציבוריות מורכבות. תמיד ידענו, בחכמה ובאחריות להיות ציבור שמגשר. דווקא בסוגיה הלהט"בית אנחנו נכשלים פעם אחרי פעם בנפילה לבורות שבעבר היינו מספיק פקחים לא להיכנס אליהם. לא תמיד הדין צריך ליקוב את ההר.

''ומילה אישית לסיום. אני מכיר את ברית הדוברת. מדובר באשה משכמה ומעלה גם ברמה האישית וגם ברמה המקצועית. התגובה של נפתלי לגבי העסקתה, היתה מדוייקת מאד. והאמת והשלום אהבו...".