אושוויץ בירקנאו
אושוויץ בירקנאוצילום: יוסי זליגר, פלאש 90

בעקבות דבריו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על הפגנת הימין הקיצוני בוירג'יניה, פירסמו אנשי מוזיאון אושוויץ-בירקנאו ציוץ המרמז על התנגדות שלהם לדברי הנשיא.

בציוץ בחשבון הטוויטר של המוזיאון, כתבו אנשי אושוויץ-בירקנאו כי "השנאה מגיעה דרך האנשים המקדמים אותה", ברמיזה לדבריו של דונלד טראמפ על הפגנת הימין הקיצוני והניאו נאצים בסוף השבוע שעבר בוירג'יניה בה מצאה את מותה המפגינה הת'ר הייר.

כזכור, טראמפ אמר כי 'שני הצדדים' אשמים באחריות למהומות האלימות שפרצו במהלך הפגנת הניאו נאצים.

"אחד השיעורים הקשים ביותר עבורנו היום. הפושעים היו בני אדם. הם קיבלו אידאולוגיה שקידמה והפכה להגיונית את השנאה והרוע", כתבו אנשי המוזיאון. מתחת לציוץ פירסמו אנשי אושוויץ-בירקנאו תמונה של קצינים נאציים ששירתו באושוויץ כאשר הם מחייכים ונהנים.

הציוץ של אנשי מוזיאון אושוויץ-בירקנאו פורסם במספר שפות, לאחר שגם ביום ראשון האחרון פירסמו אנשי המוזיאון ציוץ שרמז על התייחסותו של טראמפ למהומות האלימות בוירג'יניה. "אושוויץ עומד היום כתזכורת כואבת לדברים אליהם יכולה אידאולוגיה גזענית ואנטישמית להוביל. אל הדברים שיכולים לקרות כאשר אנשים שונאים".

דובר מטעם מוזיאון אושוויץ-בירקנאו התייחס לציוצים אך סירב לאשר כי הם כוונו כלפי דבריו של טראמפ, ואמר רק כי "כל אחד רשאי לפרש אותם כרצונו".