בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) מתח אמש (חמישי) ביקורת חריפה על דברים שאמר מנכ''ל מפלגת הבית היהודי ניר אורבך, שגיבה את החלטתו של השר נפתלי בנט להעסיק דוברת מקהילת הלהט"ב.

כזכור, אורבך אמר אתמול כי "הציונות הדתית ידעה תמיד להתייחס בצורה מגוונת ומכילה לסוגיות ציבוריות מורכבות. תמיד ידענו להיות ציבור שמגשר. דווקא בסוגיה הלהט"בית אנחנו נכשלים פעם אחרי פעם בנפילה לבורות שבעבר היינו מספיק פיקחים לא להיכנס אליהם''.

סמוטריץ' הבהיר בקבוצת ווטסאפ של פעילי הבית היהודי כי הוא חלוק על ניר ''במהות ובמציאות''. חבר הכנסת הסביר כי ''במציאות, הנפילה הגדולה שלנו עם הלהט''בים היא ממש לא לכיוון שהוא (אורבך - עב"פ) מתכוון אליו של הלבנת פניהם. ההיפך הגמור.

''הנפילה שלנו היא בפחד המשתק לצאת נגד העיוות הערכי והמוסרי הזה ולהתעמת עם הטרור המחשבתי הלהט''בי. אף אחד אצלנו מעולם לא ביקש לפגוע או להעליב את האדם הפרטי. אין לנו, ומעולם לא היה לנו עסק עם האדם הפרטי ועם חייו האישים''.

ח''כ סמוטריץ' הדגיש כי ''יש וחייב להיות לנו, מאבק נחוש נגד תנועה שמבקשת לקעקע את מוסד התא המשפחתי ודרך זה עוד הרבה מאוד ערכי ליבה בסיסיים ביותר של היהדות''.

היו כבר תקופות אפלות כאלה בהיסטוריה האנושית וגם אז היו מי שחשבו שאין סיכוי לעמוד מול זה ויישרו קו, והיו מי שעמדו כחומה בצורה, לא נבהלו מהתשקורת ומהתחושה שכולם כאלה ובסוף הם ניצחו.
לדבריו יש שטיפת מוח אדירה ומסוכנת, כלשונו, בחברה הישראלית, ''והפחד שלנו שמא יגרם לנו נזק פוליטי ונפסיד כמה מצביעים אם נצא נגד התנועה הזו גורם לחלקים אצלנו להימנע מלומר דברים ברורים במקרה הטוב, ואפילו לתמוך וליישר קו במקרה הגרוע''.

באשר לדוברת של בנט ציין סמוטריץ' כי לאף אחד אין בעיה עם אורח חייה האישי, ''ולכן אף אחד לא אמר אף מילה במשך שנתיים שהיא מועסקת אצלו למרות שכולם ידעו שהיא לסבית. הבעיה היא עם ההפיכה של זה לדגל אצלה תוך השימוש בתואר 'הדוברת של בנט' כדי להשתתף בקמפיין ובמאבק ציבורי שנוגד את ערכי המפלגה (והיהדות בכלל...).

''אם היא לא היתה הדוברת של בנט ולא היתה מציגה את עצמה ככזו בהקשר הזה אף אחד לא היה מתעסק בה והיא לא היתה הופכת לכתבת צבע בידיעות אחרונות. הבעיה היא עם הגיבוי שנפתלי נתן לזה שהיא הפכה את זה לדגל ועם הניסיון לרכב על זה כדי לקבל אהדה ולהצטייר כנאור ששוחה עם הזרם העכור''.

בשלב זה התייחס חבר הכנסת סמוטריץ' להתפטרות של הרב רוזן מנשיאות המפלגה, החלטה שהתקבלה בין היתר על רקע העסקת הדוברת של בנט. ''לכך בדיוק כיוון הרב רוזן. הוא כתב דברים ברורים (שאין לנו שום בעיה נגדם ברמה האישית והבעיה היא רק עם הפיכת העניין לדגל). לכן אפילו לא הגון לטעון כאילו הרב רוזן ביקש לפטר אותה ולהפלות אותה רק בגלל חייה האישיים. לא היה ולא נברא.

''במציאות אני חלוק גם על זה שזה מה שגורם לנו לנזק פוליטי ולבריחת מנדטים. לדעתי זה קשקוש בלבוש אבל אין כאן מקום להרחיב בזה'', כתב סמוטריץ'.

הוא השמיע ביקורת על עמדתו של המנכ''ל ניר אורבך וכתב כי ''מדובר באחד הנושאים החשובים ומשמעותיים ביותר היום בחברה הישראלית וממש אי אפשר לקרוא למי שחושב שנכון לעסוק בו ולומר אמירה ערכית ברורה ולהציב חזון ואלטרנטיבה ערכית לשיח המעוות בעניין הזה - 'מנגנון השמדה עצמית' או 'התעקשות אובססיבית להיכנס עם הראש בקיר'".

העולם הזה שייך למי שאמר והיה העולם, והוא שמנהל אותו ולא כל אלה בתקשורת שמחבקים עכשיו כל כך את נפתלי על גבורתו ונאורותו
סמוטריץ' רמז כי אם יש למפלגה מנגנון השמדה עצמית, הוא נובע מהקו שאותו מובילים בנט ואורבך - ''להתנער מעולם הערכים הדתי המאוד ברור שלנו, לשכוח מאין באנו וממילא לאן אנחנו הולכים, רק כדי לנסות לגרד עוד כמה מנדטים אופנתיים - שהיום (אולי) אצלנו ומחר ב'יש עתיד' או במפלגת אוירה אחרת. זה מתכון ברור להיעלמותה של המפלגה''.

''אנחנו 'נכנסים עם הראש בקיר באובססיביות' בהתנגדות שלנו למדינה פלשתינית, על חוק ההסדרה וחוק ירושלים ועוד, ואין שום סיבה או הצדקה שלא ניכנס עם הראש בקיר גם בסוגיות ערכיות כל כך הרות גורל שנוגעות לאופיה הדתי של מדינת ישראל, ולמעשה לעתידה ולעתידו של תהליך הגאולה''.

לדבריו זה ההבדל בין מפלגה דתית למפלגת ימין מדינית. ''האם מתאבדים רק על מדינה פלשתינית או גם על מדינה יהודית?

''ובדיוק כמו שאני מאמין שבעזרת ה' סוף האמת להיגלות ולנצח בתחום המדיני, כך אני מאמין שיקרה גם בסוגיית הלהט''בים. היו כבר תקופות אפלות כאלה בהיסטוריה האנושית וגם אז היו מי שחשבו שאין סיכוי לעמוד מול זה ויישרו קו, והיו מי שעמדו כחומה בצורה, לא נבהלו מהתשקורת ומהתחושה שכולם כאלה ובסוף הם ניצחו.

''והם ינצחו גם כעת, כי זו האמת, וכי העולם הזה שייך למי שאמר והיה העולם, והוא שמנהל אותו ולא כל אלה בתקשורת שמחבקים עכשיו כל כך את נפתלי על גבורתו ונאורותו", כתב ח''כ סמוטריץ'.